همکاری ایران و پاکستان در زمینه برخورد با قاچاقچیان موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: ایران و پاکستان در زمینه برخورد با قاچاقچیان موادمخدر با یکدیگر همکاری عمیقی دارند و هیچ رویدادی نمی تواند مانع این همکاری ها شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار ایرج کاکاوند در پاسخ به این سوال که آیا تحولات اخیر سیاسی در مرزهای ایران و پاکستان وقفه ای در تعامل دو کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده است، اظهار داشت:‌ همکاری تهران و اسلام آباد برای مقابله با قاچاق مواد مخدر همانند گذشته در بالاترین سطح اطلاعاتی و عملیاتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

باقری: محدودیتی برای تقویت همکاری‌ها بین ایران و ازبکستان وجود ندارد

وی با بیان اینکه ایران و پاکستان هر دو قربانی قاچاق مواد مخدر هستند، افزود: اتفاقات اخیر که خوشبختانه با دیپلماسی هوشمندانه دوطرف مدیریت شد، هیچ تاثیری بر روابط انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نداشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا خاطر نشان کرد: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان به تازگی و پیش از این اتفاقات سفری به ایران داشت و خوشبختانه تفاهمنامه‌های دوجانبه‌ای در این حوزه به امضای طرفین رسید.

به گفته سردار کاکاوند، در موضوع مبارزه با مواد مخدر اراده هر دو طرف بر مبارزه بی وقفه و مستمر است و این اراده تاکنون از هیچ طرفی سست نشده و به نظر می‌رسد هیچ رویدادی نمی تواند مانع از این هدف شود.

پاکستان در جنوب شرقی ایران ۹۰۹ کیلومتر مرز مشترک با کشورمان دارد؛ این خط مرزی با استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ایران متصل است. همچنین طبق گزارشات رسمی بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مواد مخدری که از مبدا افغانستان به ایران قاچاق می شود، از طرق خطوط مرزی پاکستان وارد کشور ما می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =