واحد ارومیه به قطب جذب دانشجوهای بین‌الملل در شمال‌ غرب کشور تبدیل می‌شود

مدیر بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از تلاش برای تبدیل این واحد دانشگاهی به قطب جذب دانشجوهای خارجی در شمال غرب کشور خبر داد.

آرش محمدی‌فلاح مدیر بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: یکی از بزرگترین پتانسیل‌های دانشگاه آزاد واحد ارومیه که به آن می توان اشاره کرد، اهمیت جغرافیایی این واحد است که از لحاظ مرزی با کشورهای مختلفی از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان ارتباط نزدیکی دارد.

وی ادامه داد: به علت وجود این ارتباط مرزی نزدیک و امکان جذب دانشجو از این کشورها پروژه‌هایی انجام گرفت که از جمله آن‌ها نمایشگاه اربیل بود که در جهت تبلیغ دانشگاه به همراه سرپرست محترم دانشگاه آزاد در آن شرکت کردیم و با معاون وزیر علوم اقلیم کردستان عراق ناه نگاری هایی در این مبحث صورت گرفته است.

محمدی بیان کرد: دعوتنامه‌ای برای معاون وزارت علوم اقلیم کردستان فرستاده شد تا بازدیدی در اواخر امسال از این دانشگاه داشته باشند که اگر این رایزنی‌ها در جهت مثبتی پیشروی داشته باشند مطمئناً جذب بسیار بالایی از دانشجویان کردستان عراق را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۲۰۰ نفر دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد واحد ارومیه است که انتظار می‌رود با اقدامات انجام گرفته به خصوص در زمینه کشور ترکیه، به مرور تعداد دانشجویان ما افزایش پیدا کند.

او در ادامه گفت: در خصوص کشور ترکیه رایزنی‌هایی با شرکت‌ها و کارگزارانی که در قسمت جذب دانشجو مشغول به کار هستند انجام گرفت که بر اساس آن‌ها و سایر پروژه های انجام شده می‌توان اعلام کرد که دانشگاه آزاد واحد ارومیه از نظر تعداد دانشجوی جذب‌شده از کشور ترکیه در سطح استان جزو دو دانشگاه برتر می‌باشد.

مدیر امور اتباع خارجی در زمینه موارد صورت گرفته برای رفع مشکلات این قشر از دانشجویان اشاره کرد: در بحث مشکلات فرهنگی‌ که دانشجویان خارجی با آن‌ها مواجه می‌شوند با هماهنگی‌ که با معاونت فرهنگی دانشگاه انجام گرفته دوره‌هایی را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم قرابت فرهنگی را برای این دانشجویان به وجود بیاوریم.

وی ادامه داد: در خصوص امکانات رفاهی، خوابگاه‌هایی که برای برادران و خواهران غیر ایرانی تعبیه شده امکانات رفاهی بسیار کاملی را دارا هستند و در بحث سایر مشکلات آن‌ها از میان کارشناسان مان شخصی را مختص دانشجویان خارجی در نظر گرفتیم تا در زمینه مشکلات دانشگاهی مستقیما به ایشان مراجعه کنند.

وی در انتها افزود: در زمینه زبان فارسی و مشکلاتی که در کلاس‌های درسی میتوانند با آن مواجه شوند برنامه ها و اردو های خاصی برای حل این مشکلات همچنین آشنایی این هرچه بیشتر با فرهنگ غنی ایرانی تدارک دیده ایم که به زودی اجرایی مشوند.

خبرنگار: اسری رحیمی

پایان پیام/

کد خبر: 1218374

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =