کسری‌های نظام آموزشی باید توسط انجمن‌های علمی شناسایی و برطرف شود

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهارت‌هایی مانند حل مساله و حرکت در مسیر شغلی با استفاده از کارآفرینی از جمله این مهارت‌ها است، اما چنین نیازهایی در نظام آموزشی ما به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و آموزش‌های رسمی ما کفاف آنها را نمی‌دهد. بنابراین کسری‌های نظام آموزشی باید توسط انجمن‌های علمی شناسایی و برطرف شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد محمدعلی نژاد در آیین افتتاحیه اولین رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این رویداد، بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت‌های موجود برای اقدامات فناورانه در دانشگاه‌ها توسط انجمن‌های علمی است. طی ۴ ماه اخیر یکی از دغدغه‌های ما این بوده که برخی ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری کشور را به پله‌ای برای انجمن‌های علمی تبدیل کنیم تا بتوانند از آن در مسیر اهداف خود و فناورتر کردن فضاهای دانشگاهی اطرافشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی برترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در پژوهش و فناوری

وی افزود: اقدامات این انجمن‌ها مکمل نظام آموزشی و تربیتی ما در دانشگاه‌ها است. موفقیت پس از فارغ‌التحصیلی نیاز به مهارت‌های بسیاری دارد که ممکن است بسیاری از آنها در چارچوب درسی دانشجویان نباشد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تصریح کرد: مهارت‌هایی مانند حل مساله و حرکت در مسیر شغلی با استفاده از کارآفرینی از جمله این مهارت‌ها است، اما چنین نیازهایی در نظام آموزشی ما به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و آموزش‌های رسمی ما کفاف آنها را نمی‌دهد. بنابراین کسری‌های نظام آموزشی باید توسط انجمن‌های علمی شناسایی و برطرف شود.

محمدعلی نژاد ادامه داد: به همین دلیل لازم است ۵۴ پارک علم و فناوری و ۱۲ هزار واحد فناور که ۱۲۰ هزار نفر اشتغال فناورانه ایجاد کرده‌اند، درهای خود را برای استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌ها بازتر کنند. تلاش ما این است که چنین ظرفیت‌هایی را در اختیار دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشجویی قرار دهند و از آن در مسیر یادشده بهره‌مند شوند. از سوی دیگر تلاش می‌شود از برخی رویدادهای خاص دانشجویان که فضای فناورانه داشته باشد، با هدف تقویت این نوع نگاه حمایت شود. رویدادهایی که به تربیت نیروی متخصص مورد نیاز شرکت‌های حاضر در پارک‌های علم و فناوری می‌پردازند نیز مشمول این حمایت‌ها می‌شوند.

وی افزود: هدف این رویداد افزایش تعامل میان این دو بخش، رشد کسب‌وکارهای فناورانه، آشنایی با تجارب مراکز رشد و واحدهای فناور و همچنین آشنایی با صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه است.

به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اولین و تنها شهرک در کشور است که چند پارک فناوری را در ذیل خود دارد و می‌تواند به عنوان مرجعی از فناوری به این حوزه کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1218674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =