رهبر انقلاب: جبهه دشمن برای خواص برنامه دارد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: وظیفه خواص سنگین است. نتیجه غفلت خواص از وظیفه خود ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت خواهد بود. جبهه دشمن برای خواص برنامه دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی (ره)، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب در حرم مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(ع) حضور یافت

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: وظیفه خواص سنگین است. نتیجه غفلت خواص از وظیفه خود ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت خواهد بود. جبهه دشمن برای خواص برنامه دارد. جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی خواص در جامعه و ایجاد تردید و تعلل در آنان مهم‌ترین برنامه دشمن است.

ایشان ادامه دادند: خواص می‌توانند برای برگزاری انتخابات پرشور نقش‌آفرین باشند. نتیجه انتخابات پرشور افزایش اقتدار ملی است. حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه اقتدار ملی است. حضور مردم در راهپیمایی امسال نیز به فضل الهی پرشور خواهد بود.

رهبر انقلاب فرمودند: خواص در دنیای اسلام در قبال موضوع غزه وظیفه دارند. خواص دنیای اسلام باید درخواست عمومی برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را به وجود آورند.

ایشان ادامه دادند: پیش از انقلاب عناصری از نیروی هوایی با بنده مرتبط بودند. دوست بودیم، می‌آمدند می‌رفتند. در نیرو عناصر مؤمن فراوان بودند، اما رؤسای نیرو متعلق به آمریکا بودند. ابزار نیرو، جنگنده‌ها و بقیه‌ی ابزاری که در نیرو بود متعلق به آمریکا بودند. ملک آمریکا بودند. بله، پولش را ایران داده بود خریده بود اما مال آمریکا بود. اختیارش دست آمریکا بود. اختیار فرماندهانش هم دست آمریکا بود. این نیروی هوایی را عناصر مؤمن نیروی هوایی از آمریکایی بودن تبدیلش کردند به ایرانی بودن؛ نیروی هوایی را کردند ایرانی، ایرانی شد. فرمانده‌اش ایرانی، عناصرش ایرانی، تصمیم‌گیرهایش ایرانی، تجهیزاتش ایرانی، بله ساخت آمریکا بود اما مال ایران بود، دیگر جرأت اینکه دست بزنند را نداشتند. نیروی هوایی یک چنین سابقه‌ای دارد؛ یعنی پیش‌برندگی‌اش و قدرت تحول‌آفرینی در درون نیرو و در کارکرد نیرو یک چنین نمونه‌های روشن و بارزی را به ما نشان داد.

رهبر انقلاب تاکید کردند: نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب سبقت گرفت. البته ارتش، بدنه‌ی ارتش یک بدنه‌ی سالم و مردمی و مسلمان و مؤمنی بود، به انقلاب پیوست به راحتی. اما از همه جلوتر نیروی هوایی بود. اولاً با بیعت روز نوزدهم بهمن که آمدند آن حادثه‌ی عجیب را به وجود آوردند، بعد با مقاومتشان در مقابل نیروی گارد شاه. این پیشگامی که انجام گرفت، شتاب‌دهنده انقلاب شد. در همه‌ی زمان‌ها نیاز به شتاب‌دهنده وجود دارد. چرا؟ برای خاطر اینکه حرکت‌های بزرگ و هدفدار در مواقع زیادی مبتلا می‌شوند به رکود حالا ولو توقف هم نه، اما به کندی و سستی. حرکت های بزرگ این جور است.

ایشان ادامه دادند: حرکت‌های اجتماعی دچار این آفت‌ها می‌شوند. آفت کند شدن آفت توقف پیدا کردن آفت به عقب برگشتن. این حرکت اگر بخواهد ادامه پیدا کند شتاب‌دهنده لازم دارد. این شتاب‌دهنده برای چیست، برای اینکه حرکت کند نشود. در مقابل کارهای بزرگ احساس رعب و وحشت به وجود نیاید. وقتی که یک کار بزرگی می‌خواهد انجام بگیرد، احساس ناتوانی، احساس حقارت در مجموعه‌ی عمل کننده به وجود نیاید. شتاب‌دهنده اینجاها نقش ایفا می‌کند. اما شتاب دهنده کیست. شتاب‌دهنده به تعبیر بنده آن چیزی است که ما به آن میگوییم خواص، خواص، خواص جامعه. خواص یعنی چه. خواص یعنی آدم‌های نام و نشان دار، آدم‌های مثلاً با سواد دانشمند؟ نه، خواص به این معنا نیست؛ خواص یعنی آن مجموعه‌ی انسان‌هایی که در کار خود با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند. تابع جو نیستند.

مقام معظم رهبری تاکید کردند: خوشبختانه در کشور ما و در ملت ما خواص در اقلیت نیستند. کسانی که از روی نقشه، فکر، تشخیص اقدام می‌کنند، کار می‌کنند، تصمیم می‌گیرند، در سطح کشور گسترده است. این از برکات انقلاب است. اینها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. اینها می‌توانند در موارد حساس برای کشور کار انجام بدهند. وظیفه‌ی اینها وظیفه‌ی سنگینی است. اینها بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف بشود. اگر خواص جامعه از این وظیفه غفلت بکنند، حوادثی که پیش خواهد آمد، ضربه‌های تاریخی به ملت‌ها می‌زند.

کد خبر: 1218843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =