رشد جزئی بورس / شاخص کل به کانال ۲.۱ میلیون واحد بازگشت

اگرچه این روزهای بازار سرمایه، کاملا رکودی است و شاخص کل نوسان خاصی را تجربه نمی کند، اما صندوق های طلا در طی این چند روز با ریزش های قابل توجهی همراه شده اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سرمایه در ادامه روند فرسایشی و متزلزل خود، روز جاری را اگرچه متعادل آغاز کرد و تا انتهای بازار تقریبا نوسان خاصی را تجربه نکرد. البته بررسی روند معاملات این روزهای بازار نشان می دهد همانطور که تقاضای قوی در بازار وجود ندارد، از طرفی عرضه ی سنگین هم در بازار مشاهده نمی شود و به نظر می رسد بازار در حال تصمیم گیری برای ادامه مسیر است.

بیشتر بخوانید:

عرضه پساب به زودی در بورس انرژی + جزئیات

گفتنی است به دنبال کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، صندوق های طلا همچون روز های گذشته در دامنه منفی بازگشایی شدند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جزئی به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید تا همچنان در مرز ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحد باقی بماند. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۰۰۰ واحدی بدون به ارتفاع ۷۳۹ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «فملی» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «بپاس» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ثشاهد» و «ثاخت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فنر»، «کرومیت» و «فصبا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۹۲ نماد در محدوده مثبت و ۲۲۳ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۷۲ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =