دهمین کنفرانس هوش مصنوعی به میزبانی دانشگاه آزاد قزوین برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، دهمین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و رباتیک با هدف گسترش دانش تخصصی در این زمینه و آشنایی دانشجویان و اساتید با آخرین دستاوردهای موجود، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، دهمین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و رباتیک با هدف گسترش دانش تخصصی در این زمینه و آشنایی دانشجویان و اساتید با آخرین دستاوردهای موجود، برگزار خواهد شد.

اسماعیل زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دهمین برگزاری کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی خبر داد و گفت: با پیگیری مسئولین دهمین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و رباتیک، مجوز نمایه سازی مقالات دهمین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و رباتیک در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با کد 23861 - 02230 صادر شد. و دست آوردی دیگر برای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به دست آمد. گفتنی است که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Islamic World Science Citation Center) به اختصار ISC سومین نظام استنادی علمی جهان در رتبه بندی مجلات علمی می باشد که این رتبه پس از ایالات متحده و کشور هلند به ایران اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد قزوین به عنوان قطب رباتیک کشور شناخته می‌شود و این همایش در روز پنجشنبه، 10 اسفند 1402 توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و تحت حمایت سیویلیکا در شهر قزوین برگزار می شود. با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد.

زینالی با بیان دستاورد های هوش مصنوعی برای ارتقای بهره‌وری سیستم‌های فنی و مهندسی، اظهار کرد: این کنفرانس با هدف گسترش دانش تخصصی در زمینه مهندسی هوش مصنوعی و رباتیک و آشنایی دانشجویان و اساتید با آخرین دستاوردهای موجود، برگزار خواهد شد. آشنایی و تبادل آخرین اطلاعات علمی بین محققین، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی و رباتیک از اهداف این کنفرانس می باشد.

اسماعیل زینالی ادامه داد: با توجه به آمار ارائه مقالات کنفرانس، این دوره از همایش نسبت به دوره‌های قبلی در تعداد مقالات، ۲/۵ برابر افزایش داشته است. جوانان نخبه و محققین می‌توانند در چنین همایشی که به عنوان یک کنفرانس بین‌المللی برگزار می‌شود، دیده شوند و قطعا جوایز ارزنده‌ای به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین در ارتباط با امتیاز مقالات ارائه شده کنفرانس افزود: یک نمره برای هر مقاله و تا سقف دو نمره برای رساله دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تعیین شده است. برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز حداکثر نمره کنفرانس در نظر گرفته می شود. با توجه به حضور اساتید، دانشجویان، متخصصان و صاحب‌نظران علمی و صنعتی این حوزه و فراهم سازی بستری مناسب برای تعاملات علمی، تخصصی و اقتصادی از کلیه محققان و فرهیختگان علمی و دانشجویان عزیز دعوت می شود تا در این کنفرانس شرکت کنند.

زینالی همچنین در خصوص حضور میهمانان شاخص در این همایش بیان کرد: در این کنفرانس بین المللی چند میهمان خارجی خواهیم داشت که امکان حضور آن‌ها نیست و ما به صورت ویدئو کنفرانس در خدمتشان خواهیم بود و همچنین اکثر اساتید شاخص در زمینه مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی کشور از جمله دکتر فخاریان و پروفسور منهاج به عنوان دبیر علمی و دبیر کنفرانس در این همایش شرکت خواهند کرد.

خبرنگار:نیلوفر معصومی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =