قالیباف: انتخابات منطقی ترین و پرثمرترین حوزه برای تحول در کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی از مردم خواست کارنامه و عملکرد گذشته نامزدهای انتخابات را به جای وعده‌های آینده آنها، ملاک انتخاب قرار دهند و گفت: انتخابات منطقی ترین و پرثمرترین حوزه برای تحول و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت درکشور است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف عصر امروز پنجشنبه (سوم اسفندماه) در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در اسلامشهر گفت: امام راحل فرمودند که محرومان افرادی هستند که تا آخر خط پای انقلابند و در هر زمانی این محرومان بودند که اسلام، قرآن و ایران اسلامی صیانت کردند و همیشه نیرو و توان خود را برای حل مشکلات این قشر صرف کردم.

بیشتربخوانید:

قالیباف: قهرکردن از صندوق نسبتی با عقلانیت ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در نخستین روزی شروع تبلیغات نامزدهای مجلس، به اسلامشهر آمدم تا بگویم همچنان مدیون مردم با محبت اسلامشهر هستم و در مجلس دغدغه‌های این شهر را از طریق نماینده آن پیگیری کردم.

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع مجلس یازدهم توجه به مسائل اقتصادی بود، یادآور شد: یک بخش مسائل اقتصادی به مجلس و حوزه قانونگذاری ارتباط دارد و بخش دیگر آن به حوزه اجرایی مربوط است که ضرورت دارد مجلس و دولت با همکاری یکدیگر این مسائل را حل کنند.

قالیباف در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه همیشه در مجلس با همان تدابیری که در دوران مسوولیت شهرداری و نیروی انتظامی، کارها را پیش برده است، مجلس را هدایت کرده، تصریح کرد: مهمترین تدبیر در مجلس یازدهم به مانند گذشته، تعیین زمان بندی برای انجام هر برنامه و پروژه قرار دادیم و در نخستین گفت وگو تلویزیونی با مردم که سه ماه پس از آغاز مجلس یازدهم انجام دادم، برنامه‌ها خود را در مجلس تشریح کردم.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم برخی از قوانین گذشته اصلاح شد و برای برخی مسائل قانون جدیدی نوشته شد و امروز ۸۲ درصد برنامه‌هایی که به حوزه قانونگذاری برای خیزش اقتصادی ارتباط داشت و وعده داده بودم، عملی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه که در مجلس یازدهم به تصویب رسید، تصریح کرد: این برنامه از سال آینده به مدت ۵ سال اجرا خواهد شد و در آن تلاش شده اشکلات برنامه‌های گذشته رفع شود و همراه با بهره گیری از خرد جمعی قابلیت اجرایی داشته باشد.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: با همکاری دولت و مجلس و بسترسازی که در قانون انجام شده، برنامه هفتم توسعه قطعا سبب تحول اقتصادی در کشور خواهد شد تا سختی‌ها معیشتی در زندگی مردم رفع شود و مردم این تغییر را حس کنند.

قالیباف انتخابات را منطقی‌ترین و پرثمرترین حوزه برای تحول و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نامید و یادآور شد: انتخابات فقط در ۱۱ اسفندماه نیست بلکه انتخابات فرآیندی دارد که نقطه اوج آن ۱۱ اسفند است و بسیاری از مسوولان مربوطه از ماه‌های قبل به صحنه می‌آیند و هر کدام از ما در این فرآیند نباید به نحوی عمل کنیم که سبب کاهش مشارکت مردم در کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ابتدا در انتخابات مشارکت داشته باشند و در ادامه در نحوه انتخاب افراد شایسته دقت لازم را به کارگیرند و برای انتخاب افراد و نامزدها به عملکرد و کارنامه گذشته آنها توجه کنند و وعده آینده آنها را ملاک قرار ندهند.

کد خبر: 1221458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =