فقدان فیلمنامه؛ بزرگ‌ترین چالش سینمای کودک و نوجوان در ایران / کودکان در سیاست‌گذاری‌ مسئولان فرهنگی جایی ندارند

بازیگر فیلم نوروز گفت: سینمای کودک و نوجوان در ایران دچار یک فقر بزرگ شده که این فقر هم در حوزه ساخت و هم در حوزه فیلمنامه نمایان است و این موضوع به یک چالش بزرگ برای این ژانر تبدیل شده است.

سیاوش چراغی‌پور بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت ضعف برنامه‌های کودک و نوجوان در سینما و تلویزیون اظهار کرد: دلیل چنین ضعفی به سیاست‌گذاری نادرست مسئولان کشور باز می‌گردد و آنها باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید:

رقابت برنامه‌های کودک در دست شبکه‌های خارجی افتاده / تلویزیون نیازمند شخصیت‌های عروسکی جدید

چراغی‌پور گفت: سیاست‌گذاران فرهنگی و هنری باید پاسخ دهند که چرا سینمای کودک و نوجوان که در سال‌های نه چندان دور با درخشش زیادی روبرو بود، حالا به این روز افتاده است و استقبال زیادی از آن صورت نمی‌گیرد.

بازیگر فیلم نوروز با بیان اینکه بچه‌ها باید محور توجه مسئولان قرار بگیرند، گفت: در حال حاضر سینمای کودک و نوجوان در ایران دچار یک فقر بزرگ است که این فقر هم در حوزه ساخت و هم در حوزه نگارش فیلمنامه نمایان است، این درحالی است که سینمای کودک و نوجوان می‌تواند یک صنعت پولساز شود و از سایر ژانرها نیز پیشی بگیرد.

وی با بیان اینکه زمانی سینمای کودک و نوجوان حرفی برای گفتن داشت، گفت: ژانر کودک در سینمای ایران حالا با ضعف زیادی روبروست و یکی از دلایل چنین مسئله‌ای به نبود بودجه کافی برای کار در این زمینه بازمی‌گردد؛ بهتر است سیاست‌گذاران فضا را برای کار در این حوزه کودک و نوجوان باز کنند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم وارد کار در این عرصه شوند و شاهد آثار درخشانی همچون گذشته باشیم.

چراغی پور ادامه داد: زمانی صف‌های طویل خانواده‌ها برای تماشای فیلم کودک را شاهد بودیم، چرا که فیلم‌های تاثیرگذاری در این زمینه ساخته‌می‌شد، اما دیگر از آن صف‌ها خبری نیست و این موضوع به یک غم بزرگ برای هنرمندان دغدغه‌مند در این عرصه تبدیل شده است.

چراغی‌پور در پایان با اشاره به اینکه برای رهایی از شرایط موجود باید از کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان خبره برای ژانر کودک و نوجوان بهره برد، تاکید کرد: مسئولان باید به این نکته هم توجه کنند که این افراد هم بدون پشتوانه‌ نمی‌توانند در این زمینه وقت بگذارند و باید از آنها حمایت کافی صورت بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سیاوش چراغی پور متولد سال ۱۳۴۲ در شهر قصرشیرین استان کرمانشاه است. وی در سال ۱۳۶۴ وقتی ۲۲ ساله بود دوره‌های بازیگری را در تهران و زیر نظر «مصطفی اسکویی» در هنرکنده آناهیتا به مدت دو سال گذراند و اولین بار در سال ۱۳۶۷ با نمایش «مریم و مرداویچ» به کارگردانی بهزاد فراهانی در تئاتر شهر بروی صحنه رفت و یکسال با در نمایش «عروس» حضور داشت.

چراغی پور، سابقه نقش آفرینی در آثاری همچون آبجی، ملاقات خصوصی، گورکن، من، ترانه ۱۵ سال دارم، ارفاق، روایت‌ های ناتمام، همیشه پای یک زن در میان است، خاک آشنا، ورود آقایان ممنوع، ماهی و گربه، دلم می‌خواد، ایران برگر، لانتوری، سرو زیر آب، لونه زنبور، مارموز، ما همه با هم هستیم، جهان با من برقص، گیج‌گاه، لب خط، سفر سبز، نردبام آسمان، از یاد رفته، لیسانسه‌ها، رقص روی شیشه، سال‌های دور از خانه و فوق لیسانسه‌ها را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =