تب و تاب انتخابات در چهار باغ اصفهان/ دانشجوهای واحد خوراسگان تریبون آزاد را به میان مردم بردند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در کنار راه‌اندازی «گذر مشارکت» در واحد خوراسگان، تشکل‌های دانشجویی تریبون‌های آزادی را در خیابان چهار باغ برگزار کردند که به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون برنامه‌های انتخاباتی این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در گام اول اقدام به راه‌اندازی گذر انتخاباتی مشارکت کرد به این صورت که یکی از خیابان های اصلی این دانشگاه به نامزدها اختصاص یافته و نمایندگان نامزدها در غرفه ها حضور پیدا می‌کنند و اقداماتی چون توزیع پوستر و بروشور هم انجام و مهمتر اینکه زمینه ارتباط با اساتید و دانشجویان هم فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی درآمدزایی ۵۰ میلیاردتومانی واحد مجلسی/ ۶۴ رشته استان اصفهان با اجرای آمایش ساماندهی شدند

وی با بیان اینکه ایده راه اندازی گذر مشارکت یکی از ابتکارات خوبی است که امسال در دانشگاه آزاد اصفهان کلید خورد، ادامه داد: این اقدام در استان اصفهان بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی برخی دانشگاه‌های دولتی هم از این ایده دانشگاه آزاد اصفهان الگو گرفتند.

الگوگیری دانشگاه‌های دولتی از ایده دانشگاه آزاد اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تمامی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان اصفهان از این غرفه ها استقبال نکردند، گفت: از همه ۲۸۰ نامزد استان به صورت پیامکی برای حضور در گذر مشارکت دعوت شد که در نهایت حدود ۱۰ نامزد در این گذر مشارکت دارای غرفه هستند البته ناگفته نماند به دلیل برودت هوا و اینکه این برنامه در فضای باز در حال برگزاری است، استقبال‌ها اندکی کاهش پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایده گذر انتخاباتی مشارکت در ابتدای راه است و بی شک در سالهای آینده پخته تر و کامل‌تر خواهد بود و میتواند به عنوان یک کار ملی مطرح شود، اضافه کرد: در حال حاضر در این گذر مشارکت بیش از ۵۰ غرفه دایر شده است که یک غرفه برای یکی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ۱۰ غرفه برای نمایندگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مابقی هم در اختیار تشکل‌های دانشجویی است.

استقبال مردم از برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در خیابان چهارباغ اصفهان

نجفی تصریح کرد: در بخش دیگری از برنامه های انتخاباتی این دانشگاه، دانشجویان ما وارد شهر شدند و تشکل‌های دانشجویی تریبون‌های آزاد را برگزار کردند که در روز نیمه شعبان و در خیابان چهارباغ اصفهان هم به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت و برخی واحدهای پرجمعیت ما هم این برنامه را برگزار کردند.

وی با اشاره به برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بین نامزدها نیز افزود: این مناظره ها در واحد اصفهان و برخی واحدهای بزرگ ما از جمله کاشان، خمینی شهر و شهرضا با حضور دانشجویان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اطلاع رسانی در فضای رسانه‌ای دانشگاه، گفت: این اطلاع رسانی ها از مدتها پیش در استان آغاز شده ضمن اینکه به صورت چهره به چهره با اساتید و روسای دانشکده ها جلساتی برگزار شده است و اخیرا هم جلسه مجازی با اساتید کل استان در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: جلساتی نیز به صورت حضوری با معاونان فرهنگی و تشکل های دانشجویی برگزار کرده ایم ضمن اینکه مسوولین بسیج دانشجویی ما در راستای جهاد تبیین در سطح شهر حضور پیدا کرده و سخنرانی های تبیینی را ارائه کرده اند.

برای تحقق نگاه عالمانه در انتخابات، باید مدت زمان تبلیغات افزایش یابد/ ضرورت اقدام تحقیقاتی دانشگاه در خصوص شیوه و مدت زمان تبلیغات انتخاباتی

نجفی در خصوص ضرورت گسترش نگاه عالمانه در انتخابات و اقدامات دانشگاه آزاد اصفهان در این حوزه خاطرنشان کرد: به عقیده بنده یکی از اشکالات انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوره و زمان بسیار کوتاه تبلیغات است و متاسفانه نامزدها به ویژه در شرایط امروز که تعدد و تنوع کاندیداها وجود دارد؛ فرصت چندانی برای تبلیغات و ارائه برنامه‌های خود ندارند.

وی ادامه داد: دانشگاه باید یک کار علمی و تحقیقاتی پیرامون «شیوه» و «مدت زمان» تبلیغات انتخاباتی و اثربخشی آن انجام دهد ضمن اینکه اساتید جامعه شناسی ما هم در خصوص مکانیسم اطلاع رسانی و ارائه برنامه نامزدها نظراتی دارند بنابراین اگر به دنبال این باشیم که نگاه عالمانه اتفاق بیفتد باید مدت زمان بیشتری برای تبلیغات وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید براینکه هر چقدر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر باشد مشارکت بیشتری را نیز شاهد خواهیم بود، افزود: اگر در برگزاری برنامه های انتخاباتی دانشجویان محور قرار بگیرند بی شک شاهد افزایش مشارکت این قشر و شور انتخاباتی خواهیم بود همچنین تریبون های آزاد نباید صرفا محدود به دوران انتخابات باشد بلکه نماینده ای که رأی می‌آورد هم باید در دانشگاه برای پاسخگویی حاضر شود و این ارتباط با دانشگاه مستمر باشد چراکه در انگیزه بخشی به دانشجویان بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =