پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲

بورس تهران در پایان جریان دادوستدهای روز سه‌شنبه، با افت نماگرهای سهامی روبه‌رو شد. با این وجود، نوع رفتار بازار نشانه‌هایی از مثبت شدن روزهای آتی را روایت می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.2 درصدی، معادل چهار هزار و 72 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 45 هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس افت کرد / ریزش ۴ هزار واحدی شاخص کل

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.46 درصدی (معادل سه هزار و 244 واحد)، تا پله 709 هزار و 225 واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، سه هزار و 537 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز 6 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج 228 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

کلیت بازار در جریان معاملات روز سه‌شنبه، شباهت زیادی با بازار روز گذشته خود یعنی دوشنبه داشت. حجم پایین و بی‌رمقی بازار دوباره تکرار شد اما تحرکات اندک دلار و اتفاقات پیرامون بازار، باعث شده بود تا وضعیت بازار کمی بهتر شود.

با وجود اینکه تعداد نمادهای منفی، همچنان بیش از نمادهای مثبت نقش بسته بر نقشه بازار بود اما نسبت به روزهای معاملاتی پیشین، تعداد نمادهای منفی بازار کمتر شده بود. از سوی دیگر در 397 نماد معاملاتی، آخرین قیمت بالاتر از قیمت قرار گرفته است که نشانه‌ای آغاز مثبت بازار روز پایانی هفته دارد.

کارشناسان معتقدند طی روزهای معاملاتی آتی، جهت حرکتی نماگرهای سهامی تغییر خواهد کرد. به این معنی که بازار سهام، بین یک تا سه روز معاملاتی مثبت را در پیش خواهد داشت. اما بدون رشد حجم و ارزش معاملات عمر این بهار، کوتاه‌تر از مدت گفته‌شده نیز، خواهد شد!

در صورتی که رشد حجم و ارزش معاملات در کنار مستحکم بودن کندل‌های مثبت برای بازار سهام به ارمغان آید، می‌توان از شانس بازار برای آغاز یک روند مثبت جدی پرده‌برداری کرد. در واقع باید اعتماد به فضای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بازگردد.

پیش‌نیاز این اعتمادسازی، تصمیمات و ایستادن تصمیم‌گیرندگان در سوی بازار سهام است. تنها در این صورت، انگیزه فعالان حقیقی و حقوقی بازار نسبت به سرمایه‌گذاری در فضای بورس به جریان معاملات بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =