جشن میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد

محفل ادبی و جشن میلاد حضرت مهدی(عج) و گرامیداشت هفته جوان با حضور جمعی از مسئولان استان و دانشگاه و دانشجویان به همت هیئت دانشجویی حضرت ولی‌عصر(عج)، حوزه بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این واحد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، همزمان با ایام نیمه شعبان، جشن میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) و گرامیداشت هفته جوان در واحد کرمانشاه به همت هیئت دانشجویی حضرت ولی‌عصر، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: در این دنیا که همه در حال تلاش و معاش هستیم، تنها عامل افزایش تحمل و امید در سختی‌های روزافزون زندگی، همین روزهای ارزشمند محسوب می‌شود و سالروز میلاد امام زمان(عج) و این امر که یک ناجی خواهد آمد و ظلم و ستم را از دنیا ریشه کن خواهد کرد؛ امیدبخش همه ما است.

غنی زاده افزود: امیدوارم این روزها برای ما تلنگری باشد تا بتوانیم انسان های خوبی باشیم و در مسیری که قرار داریم هموراه پیرو و رهرو اهل بیت و ائمه اطهار باشیم و بتوانیم آخرین منجی و هدایت‌گر جهان هستی را با دل جان و دیده بینا و آگاه زیارت کنیم.

در ادامه پوریا جلالی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه به دلیل برگزاری این مراسم شایسته بیان کرد: در ماه بهمن روزهای خوب و شعف‌انگیزی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ایام فجر و پیروزی انقلاب اسلامی که همه ما مدیون حماسه‌آفرینان آن دهه، شهدا و امام شهدا هستیم، روزهایی که انفجار نور بود و از نتیجه آن امروز آسوده و آرام در کشور زندگی می‌کنیم.

جلالی با تأکید بر جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا توضیح داد: اگر اتفاق انقلاب رخ نمی‌داد بدون تردید امروز فقط یک اسم از ایران و اسلام بدون هیچ نشان دیگری وجود داشت و انقلاب نعمتی بود که جای شکرگزاری دارد و یکی از جنبه‌های شکرگزاری، عمل کردن است و شکرگزاری عملی می‌تواند حضور پرشور ما در انتخابات اخیر باشد.

وی افزود: با حضور در انتخابات می‌توانیم شکرگزار این اتفاق مبارک یعنی انقلاب و تلاش‌های امام خمینی(ره)، شهدا و مردم شریف و آگاه ایران اسلامی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به رویدادهای فرهنگی صورت گرفته در روزهای اخیر و در کرمانشاه، گفت: به‌تازگی و در ایام فجر انقلاب اتفاقات خوبی در فرهنگ و هنر کرمانشاه رقم خورده؛ ازجمله برای نخستین‌بار رخدادهای فرهنگی و هنری را به کف خیابان‌ها آورده‌ایم؛ از قبیل برگزاری ارکستر فیلارمونیک کودکان کرمانشاه با سازهای ایرانی و جهانی در سطح شهر، برگزاری موسیقی‌ها، تئاترها، برگزاری مسابقات کاریکاتور و نمایشگاه‌ها خیابانی در سطح شهر که همگی با همت و همکاری جمعی دستگاه‌ها صورت گرفته و ادامه‌دار خواهد بود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد سعید یاوری دستیار استاندار کرمانشاه در امر مردمی سازی دولت نیز در این مراسم با اشاره به تاریخ ایران قبل از انقلاب، بیان کرد: اگر به تاریخ ایران رجوع کنیم در زمان رضا شاه، کشور به دو بخش استعماری روس و انگلیس تقسیم بندی شده بود و هیچ اختیاری مردم و رجال ما از خود نداشتند و برای هر کاری باید از یکی از این دو استعمارگر خارجی اجازه می گرفتند حتی در عرض ۲۴ ساعت پادشاه مملکت را عوض و به جای او یک پسربچه ۱۲ ساله را به عنوان جانشین انتخاب کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این که ما در کشور نه تنها اجازه تصمیم گیری نداشتیم بلکه قانونی را نیز تحت عنوان کاپیتولاسیون مصوب کردند که طی آن برای حضور در ایران حق توحش می‌گرفتند و این جا بود که امام راحل با دعوت از علما، فضلا و دانشمندان، نهضتی را تشکیل و فریاد "به داد اسلام برسید" را سر داد و در نهایت انقلاب ایران با حضور مردم در صحنه و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

یاوری با اشاره به مورد رفراندوم قراردادن قانون اساسی توسط امام خمینی(ره)، تصریح کرد: ما امروز عظمت انقلاب ایران را در جهان شاهد هستیم، انقلابی با یک حکومت مردمی که از پس همه مشکلات با کمک مردم سربلند برآمده است.

دستیار استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در انقلاب چهار عظمت داریم، توضیح داد: عظمت اول پیروزی انقلاب، رشد و تعالی آن است، عظمت دوم راه طی شده‌ی ما است که با وجود سختی‌های بسیار از جمله هشت سال جنگ تحمیلی از پس تمامی مشکلات این راه برآمده‌ایم؛ عظمت سوم نقش نیروی جوان ایرانی است و مقام رهبری تاکید دارند که دانشجویان موذن جامعه هستند و به فرموده ایشان "امروز شما جوانان دانشجو از عظمت های انقلاب هستید و موظف به ایستادن اصحاب زر و زور هستید و باید مردم را نسبت به انتخاب آگاهانه توجیه کنید" و در نهایت عظمت چهارم ما چشم انداز آینده و تمدن نوین اسلامی است.

در این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی مختلف، جمعی از شعرا نیز به شعر خوانی در وصف حضرت ولی‌عصر(عج) پرداختند.

خبرنگار: علی مرادی

انتهای پیام/

کد خبر: 1222131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =