دانشجویان باید نقش فعالی در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور داشته باشند

ابراهیم رحیمی ضمن تأکید بر اثرگذاری دانشجویان در انتخابات گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف در معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و دعوت از دانشجویان در این برنامه‌ها، تأکید شد که حضور پرشور در انتخابات، فرصتی است تا دانشجویان نقش فعالی در فرآیند تعیین سرنوشت کشور داشته باشند و از حقوق شهروندی خود استفاده کنند.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای دموکراسی در بین جوامع است و مردم شریف ایران نیز می‌بایست در این اتفاق افتخارآفرین و پراهمیت، تمامی تلاش خویش را به‌کار بسته و به نوبه خود سهمی در استقلال و قدرت‌نمایی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی نقاط کشور، واحد دانشگاهی دارد، می‌تواند سهم قابل توجهی در مشارکت انتخاباتی داشته و لذا به عنوان یک سازمان علمی و فرهنگی بزرگ، پرنفوذ و تبیین‌گر، سعی در روشن نمودن مسائل سیاسی و انتخاباتی دارد و از این باب نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند.
رحیمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر جهاد تبیین، تعدادی از اساتید این دانشگاه به عنوان کارشناس سیاسی و انتخابات به منظور ضبط ویژه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در ایام انتخابات به صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اضافه کرد: علاوه بر آن در قسمتی از برنامه‌ها و نشست‌های سیاسی این واحد دانشگاهی، به‌ طور جدی به مسئله انتخابات و مشارکت مردمی پرداخته شد.

ایشان با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه یادآور شد: عمده فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی دانشگاه در این ایام، حول محور نشست‌های سیاسی، چاپ نشریات و فعالیت‌های خبری بود که به نوع خود، تأثیر مطلوبی در جهت آگاهی‌بخشی جامعه برجا گذاشته است.

چطور دانشجوها را سهیم و صاحب نقش در این برنامه ها کردند.

ابراهیم رحیمی ضمن تأکید بر اثرگذاری دانشجویان در انتخابات گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف در معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و دعوت از دانشجویان در این برنامه‌ها، تأکید شد که حضور پرشور در انتخابات، فرصتی است تا دانشجویان نقش فعالی در فرآیند تعیین سرنوشت کشور داشته باشند و از حقوق شهروندی خود استفاده کنند که این امر می‌تواند به تقویت دموکراسی و مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌های کشور کمک کند.
وی اظهار کرد: راهبردهای چهار مولفه‌ای سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، در نشست‌های تخصصی برای استادان و کارکنان با حضور چهره‌های برجسته ملی تبیین شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست دانشگاه برای تخصیص امکانات و بودجه به برنامه‌های انتخاباتی گفت: همان طور که انتخابات قوی، ضامن حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در شورای فرهنگی بودجه‌ای را برای برنامه‌های دانشگاه با موضوع تشویق برای انتخابات پرشور و آگاهی بخشی به قشر جوان به ویژه دانشجویان مصوب کرد.

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 40 درصد از آموزش عالی استان را دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عهده‌دار است و تعداد زیادی از نخبگان استان در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود با اجرای ویژه برنامه‌های تبیینی، تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان این مجموعه آموزشی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضوری پرشور داشته باشند.

خبرنگار: محمود اسماعیل‌پور اشکفتکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1222331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =