علم، آگاهی و اندیشه بروزتر، از معیارهای شاخص دانشجویان در انتخاب اصلح است

مسئول بسیج اساتید واحد همدان: با توجه به حجم تبلیغات گسترده برای کاهش مشارکت در انتخابات، دشمنان نمی‌خواهند ایران مسنجم و متحد را ببینند.

علیرضا رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفتوگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان بر حضور دانشجویان در انتخابات پیش‌رو تأکید کرد: دانشجویان در مسئله انتخابات به سه گروه تقسیم می‌شوند که گروه اول مصمم به شرکت در انتخابات و دارای انگیزه قوی و دلایل و استدلال های محکم و استوار برای شرکت در انتخابات هستند، گروه دوم مردد و یا هنوز در انتخاب نامزد اصلح تردید دارند، اینان نیاز به تحقیق و بررسی دارند و گروهی دیگر که انگیزه لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه با بیان اثرات حضور گسترده و یا مشارکت کم‌رنگ دانشجویان بر حل مشکلات آینده تصریح کرد: با مشارکت گسترده کسی به عنوان نماینده انتخاب می‌شود که توانسته نظر و آرای قشر جوان و دانشجو را جلب کند و خواسته‌ها و اهداف آن‌ها و تبعا، مشکلات را بهتر درک و پیشنهاد و راه حل های درست را ارائه دهد.

وی افزود: اگر مشارکت از سوی قشر جوان و به خصوص دانشجویان کم رنگ باشد از بین نامزدهای موجود فردی انتخاب می‌شود که رأی خودش را از سایر اقشار دانشجو کسب کرده است و به عبارتی با آن‌ها ارتباط قوی‌تر داشته و از مشکلات، خواسته‌ها و اهداف آن‌ها درک موثرتر و بهتری داشته است و بعد از انتخاب هم درک عمیق‌تر و ارتباط درست‌تری نسبت به دانشجویان نخواهد داشت.

این عضو هیئت علمی با اشاره به مسئولیت شرعی و اخلاقی هر فرد برای شرکت در انتخابات و ترغیب دیگران، بیان کرد: اگر در انتخابات شرکت کنیم و نهایت دقت و تحقیق را داشته باشیم و در نتیجه بهترین فرد انتخاب شود در این صورت ما در تمام عملکردهای خوب و مثبت آن شخص در تصمیم گیری‌ها و آثار فعالیت‌های او در طی دوره نماینده مجلس دارد شریک هستیم.

وی اضافه کرد: اگر جایی نیز ضعف یا مشکلی از طرف نماینده ایجاد شود ما مسئولیتی نداریم چون آنچه تکلیف و وظایف ما در تحقیق و تفحص بوده انجام شده است.

علیرضا رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: با توجه به حجم تبلیغات گسترده‌ی بیگانگان برای کاهش مشارکت یا کم انگیزه کردن برخی از هم‌وطنان برای مشارکت در انتخابات، باید این نتیجه گرفته شود که دشمنان به دنبال منافع خود هستند و نمی‌خواهند یک ایران مقتدر، منسجم و متحد را ببینند و این تبلیغات هم در همین راستا است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه داشتن اتحاد، همدلی، آگاهی و دقت با وجود داشتن اختلاف سلیقه در جناح‌ها را در ناامید کردن دشمنان مؤثر دانست و گفت: اتحاد و همدلی را حفظ کنید که انشاالله با همدلی و اقتدار بیشتر دشمنان را ناامید و این اتحاد و همدلی را بین همدیگر افزایش دهیم و اگر هم مشکلی داریم خودمان آنها را اصلاح و حل کنیم.

رضایی با اشاره به نقش بسزای دانشجویان و قشر دانشگاهی در تمام عرصه‌ها که قشر هدایت‌گر جامعه هستند و تأثیر پذیری سایر افراد از آنان تصریح کرد: دانشجویان از دو ویژگی منحصر به فرد برخوردارند که یکی‌ از آن‌ها علم و آگاهی و اندیشه برتر و به روزتر است و دوم انگیزه قوی و شور و نشاط جوانی برای فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت‌های مدنی است، که مسئولیت و تکلیف دانشجویان و قشر دانشجویی را چند برابر می‌کند که انشاالله دانشجویان این نقش را ایفا خواهند کرد و این مسئولیت پذیری را خواهند داشت.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد با بیان تاریخچه برگزاری انتخابات و مشارکت در آن توضیح داد: رأی دادن بعد از انقلاب مشروطه بوده و مجلس شورای ملی در زمان مظفرالدین شاه آمده ولی شکل امروزی را نداشته است و حق رای برای زنان وجود نداشته که بعدا اضافه شده است.

دبیر مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه حق رأی، یک حق بسیار بزرگ و تأثیرگذار است که اگر این حق را از خودمان سلب کنیم تبعاً فرصت تأثیرگذاری و مشارکت در سرنوشت خود و دیگران را از دست خواهیم داد، تشریح کرد: حق رای زنان در سال ۱۳۴۱ با هدف استفاده ابزاری، تصحیح جایگاه و تکریم جایگاه زنان در جامعه بعد از پیروزی انقلاب است که به دستور امام خمینی اتفاق می‌افتد.

وی افزود: حق رای واقعی را بعد از انقلاب شاهد بودیم و این حق رای نشانه امکان استفاده از فرصت تاثیرگذاری و مشارکت در سرنوشت خود و سرنوشت ملت، کشور و همچنین سرنوشت آیندگان و آینده این مرز و بوم است.

علیرضا رضایی در پایان با بیان اینکه دانشگاه در قله اعتماد مردم و بخصوص دانشجویان و نخبگان و سایر اقشار جامعه قرار دارند مطرح کرد: نقش اساتید در ایجاد انگیزه و ترغیب جامعه دانشجویی و به واسطه آنها تشویق و ترغیب سایر اقشار برای شرکت در انتخابات بسیار مهم است.

وی افزود: اساتید انشاالله می‌توانند با ایجاد یک جو وحدت و همدلی و تشویق و کمک به دانشجویان و سایر اقشار در تصمیم گیری درست و مشارکت بالا نقش بسزایی داشته باشند.

خبرنگار: فاطمه امینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1222430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =