تشکیل آزمایشگاه‌های مکاترونیک کمک شایانی در فعالیت های سازمان‌یافته هوش مصنوعی کرد

در این کنفرانس چهره‌های مطرح هوش مصنوعی و رباتیک کشورمان همچون پروفسور محمد باقر منهاج استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پروفسور حسن رشیدی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران اصلی، دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و رئیس دهمین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و رباتیک، دکتر سید سعید حاجی نصیری عضو هیات علمی گروه برق دبیر اجرایی دهمین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و رباتیک و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ دهمین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و رباتیک برگزار شد و در این کنفرانس چهره‌های مطرح هوش مصنوعی و رباتیک کشورمان همچون پروفسور محمد باقر منهاج استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پروفسور حسن رشیدی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران اصلی، دکتر اسماعیل زینالی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و رئیس دهمین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و رباتیک، دکتر سید سعید حاجی نصیری عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دبیر اجرایی دهمین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و رباتیک و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محبی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین سخنرانی کردند.

احمد فخاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دبیر این کنفرانس ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این نشست علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: با همکاری معاونت فنی و مهندسی سازمان مرکزی، مجوز این کنفرانس بین‌المللی صادر شد. جلسات اجرایی مطلوبی در این خصوص برگزار کردیم و تیم اجرایی منظمی نیز تشکیل دادیم. از اویل دهه ۸۰، شکل‌گیری آزمایشگاه‌های مکاترونیک در دانشگاه آزاد که با نام MRL شناخته می‌شود، کمک شایانی در فعالیت‌های سازمان یافته هوش مصنوعی و رباتیک کرد که در نهایت به تشکیل تیم‌های رباتیک انجامید و فعالیت‌های مسابقه محور، مبنا قرار گرفت.

وی ادامه داد: تیم‌های رباتیک small size، middle size، ربات‌های انسان‌نما، ربات پرنده، ربات زیر دریایی و ربات امدادگر تشکیل شدند. این تشکیل تیم‌ها باعث شد فعالیت‌های سازماندهی شده مفیدی داشته باشیم. اما به صورت مجزا، برگزاری کنفرانس هایی هوش مصنوعی و رباتیک کمک کرد تا وجه بین‌المللی این فعالیت‌ها را بتوانیم در سطح جهانی پیش ببریم.

فخاریان افزود: دهمین دوره این کنفرانس برگزار شد و ما امیدواریم بتوانیم رتبه استان قزوین و کشور را در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک افزایش دهیم. همچنین فعالیت هایی در سازمان مرکزی شکل گرفته که کمک می‌کند مباحث شبکه محور در سطح واحدهای دانشگاهی جدید مطرح شود و برگزاری این کنفرانس‌ها می‌تواند یکی از اهداف تشکیل این دانشکده‌ها باشد.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد در ارتباط مقالات ارائه شده در این کنفرانس اظهار کرد: محققان و پژوهشگران ۳۸۶ مقاله به دبیرخانه دهمین کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی و رباتیک ارسال کردند که پس از داوری‌های انجام شده، ۱۳۹ مقاله پذیرفته شد که از این بین ۹۷ مقاله به زبان انگلیسی و ۴۲ مقاله به زبان فارسی از کشورهای آمریکا، کانادا، چین، یونان، ترکیه، عراق، افغانستان و ایران می‌باشد. که از این بین تعدادی به عنوان مقالات برگزیده در این کنفرانس به صورت حضوری و پوستر ارائه شد.

وی در پایان یادآور شد: در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از ربات‌ها ساخته شده توسط پژوهشگران مرکز رباتیک (MRL) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، برگزاری مسابقه ربات‌های دنبالگر، مسابقه برنامه‌نویسی، کارگاه هوش مصنوعی و جنبه‌های انسانی آن و کارگاه سیستم عامل ربات ROS برگزار شد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1222465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =