دکتر طهرانچی با آیت‌الله سید جواد گلپایگانی دیدار کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌الله سید جواد گلپایگانی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت‌الله سید جواد گلپایگانی دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

مراسم اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار شد

آیت‌الله گلپایگانی در این دیدار گفت: حرکت و مواضع دانشگاه آزاد اسلامی همانطور که از اسمش پیداست، باید به نفع اسلام و بر وفق مسائل اسلامی باشد که الحمدلله در گذشته و حال بر این اساس استوار بوده است. انتظار و توقع مردم نیز از دانشگاه آزاد اسلامی همین است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موضوع مهدویت بسیار جدی است. عشق و علاقه مردم به امام زمان (عج) را می توانیم در ایام نیمه شعبان و مسجد جمکران ببینیم. این مسجد با وجودی که نه زادگاه و نه عبادتگاه آن حضرت است، اما به شدت مورد استقبال مردم و مسلمانان قرار گرفته است. مردم در شرایط سخت آب و هوایی باز هم عاشقانه به این مسجد می آیند. قطعاً اگر امکانات منطقه بهتر و بیشتر بود، استقبال نیز بیشتر می شد.

آیت‌الله گلپایگانی با تأکید بر اینکه از دانشگاه آزاد اسلامی انتظار داریم که همه جهات و ابعاد خود را با مسائل دینی و اسلامی آغشته کند، اظهار کرد: مردم تمایل دارند دانشجویان به مسائل دینی بیشتر توجه کنند و فضای دانشگاه به سمت دینداری سوق پیدا کند. در مدارس و دانشگاه‌ها باید به اخلاق اسلامی توجه شود.

وی با بیان اینکه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی باید زبانزد شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای سایر دانشگاه های دولتی الگو باشد. این دانشگاه تا به امروز عملکرد خوبی داشته و ان‌شاءالله در آینده هم بهتر شود. اخلاق اسلامی و اخلاقی دینی باید در دانشگاه ها تقویت شود.

آیت‌الله گلپایگانی در ادامه با تأکید بر اهمیت تربیت جوانان در دانشگاه اظهار کرد: امروز این مسأله بسیار حائز اهمیت است و باید دانشگاه ها، برنامه هایی تدوین کنند تا بهتر و بیشتر با جوانان در تماس باشند. باید طوری برنامه ریزی شود که دانشجویان و جوانان بتوانند از زندگی بزرگان و زندگی ائمه الگو برداری کنند، چرا که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه ها بتوانند جوانان را به الگوبرداری از زندگی ائمه و بزرگان سوق دهند، این جوانان خود در آینده به مبلغان این موضوع تبدیل خواهند شد. برای مثال زندگی مرحوم آقای گلپایگانی دارای پندهای اخلاقی فراوانی است که باید به جوانان آموزش داده شود.

آیت‌الله گلپایگانی ضمن تقدیر از فعالیت ها و زحماتی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، ابزار امیدواری کرد: این فعالیت ها از نظر فرهنگی، اخلاقی و اسلامی تداوم یافته و نتیجه بخش باشد.

دکتر طهرانچی: جشنواره امامت و مهدویت به دنبال ایجاد گفتمان در درون جوانان است

دکتر طهرانچی نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۸۵۰ مدرسه سما با ۱۵۰ هزار دانش آموز است، گفت: ۱۵ دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شده که ذیل مدارس سما هستند، زیرا ما نیازمند یک مدل تربیتی در مواجهه با مسائل روز دانش آموزان هستیم.

وی به نظام آموزشی ۳-۳-۶ در کشور اشاره و تصریح کرد: این نظام آموزشی مناسب پسرها است، زیرا تا پایان سال ششم هنوز به بلوغ نرسیده است. اما مناسب آموزش دخترها نیست، برای دخترها باید سراغ نظام آموزشی ۳-۶-۳ رفت. یعنی قبل از بلوغ یک دوره می بینند و بعد از بلوغ باید فضا متناسب باشد. آموزش و پرورش نسبت به این مسائل ورود نکرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه مدارس معارف اسلامی سعادت را راه اندازی کرده است، گفت: این مدارس در مناطق محروم برای دانش آموزان دختر راه اندازی شده تا با استفاده از یک کادر خوب و یک فرد روحانی فعالیت‌های مدرسه انجام شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی سه سال تربیت دبیرستانی با چهار سال تربیت در دانشگاه به عنوان یک بسته دیده شده است و ما سیاست هایی را برای این هفت سال اتخاذ کرده و با برنامه ریزی های لازم درصدد تربیت صحیح جوانان در این برهه زمانی هستیم. در حال حاضر اوج بحران جوانان از ۱۸ تا ۲۱ سالگی است که این بحران از ۱۴ الی ۱۵ سالگی شروع می شود و رفتار هیجانی و پر ریسک جوانان و نوجوانان در این سن مشکل ساز خواهد بود. از اینرو ما به دنبال یک برنامه مدون در این بازه زمانی برای تربیت جوانان هستیم.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه مسأله تعلیم و تربیت اساسی ترین مسأله ای است که ما باید به آن دقت کنیم، گفت: در حال حاضر توجه جوانان تنها به چند رشته خاص پردرآمد است و اساساً نگاه آنها به آینده و رزق و روزی متفاوت شده است. باید در این زمینه تدابیر جدی اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت و امامت در این دانشگاه اظهار کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی تنها به دنبال برگزاری یک مراسم نیستیم، بلکه می خواهیم گفتمان در درون جوانان ایجاد کنیم و ذهن جوانان را با ابزارهای جدید آشنا کنیم، برای مثال تهیه پادکست برای موضوع امامت و مهدویت و تولید محتوا از فضای مجازی از جمله موضوعات این جشنواره بود. ما به دنبال جهت دهی به جوانان هستیم.

دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در این دیدار گفت: در سال اخیر و در راستای برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، کتاب «الصحفیه العسکرین الجامعه» مجموعه ادعیه و مناجات امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) گردآوری و چاپ شده است که در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: همت و اعتقاد دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبب شده تا فضای دینی، معنوی و اخلاقی در این دانشگاه حاکم شود.

وی به برگزاری جشنواره مهدویت و امامت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: امثال این برنامه ها در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار زیاد و متنوع است و اینگونه برنامه ها فضای مناسبی در دانشگاه ایجاد می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =