طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در تعلیم و تربیت پیشرو است

دکتر طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در تعلیم و تربیت پیشرو است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، عصر امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی و معین ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان زنجان، دکتر محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی، دکتر احمد نقیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان و دیگر اعضا برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی ۲۵ دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر طهرانچی در این نشست گفت: صبح امروز در جلسه‌ای که با مدیران گروه و اعضای هیات علمی رشته تاریخ و باستان‌شناسی داشتیم، به موضوع نگران کننده کاهش ورودی‌های این رشته اشاره کردم که ورودی رشته تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی به ۱۱ نفر رسیده است، البته این کاهش اقبال جامعه محدود به تاریخ نیست بلکه در رشته‌های ادبیات فارسی، ریاضی، فیزیک، فلسفه و... نیز با کاهش محسوس دانشجو مواجه هستیم که هشدار انقراض این رشته‌هاست. همه ما برای انقراض یوز ایرانی نگران هستیم اما حواسمان نیست بسیاری از رشته‌ها که به فرهنگ، تمدن و هویت ما مربوط می‌شود، در حال انقراض است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که نظام فکری جوانان تحت تاثیر القائات دیگری شکل می‌گیرد که ما در آن نیستیم و سیستم استعداد تحصیلی ما عملاً کاری در جهت‌دهی انتخاب جوانان انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تغییرات جدی در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده است، به رونمایی از سه سامانه جدید «سرویس رایانامه دانشگاه آزاد اسلامی»، «سامانه جامع مدیریت قراردادها» و سامانه «سکوی نشر دانش» در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایمیل‌پایه شدن نظام مکاتبات از روز قبل در دانشگاه آزاد اسلامی عملیاتی شده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو دارای ایمیل با دامنه iau شده‌اند. بدین ترتیب پاسخگویی چهره به چهره جای خود را به مکاتبات ایمیل‌پایه می دهد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در تعلیم و تربیت پیشرو است، اظهار کرد: تعلیم و تربیت، کشاورزی و دامپروری ظرفیت بسیار خوبی در استان زنجان دارد و این دانشگاه باید به‌طور ویژه در این سه حوزه فعالیت‌های جدی انجام دهد و الگوی کشاورزی مدرن را طراحی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگ، علم و فناوری را سه وظیفه اصلی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما آموزش است و در کنار آن به خدمات پژوهشی، فرهنگی، فناورانه و... می‌پردازیم. بحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در حوزه کلان، گلیم خود را از آب بیرون بکشد و شرایط گذشته را اصلاح کند. اکنون نیز تحولات جدی در جزئیات را آغاز کرده‌ایم.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست دکتر نقیلو گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ارائه و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =