آموزش آشپزی/ طرز تهیه لقمه قارچ کبابی رژیمی

لقمه قارچ کبابی یک میان وعده خوشمزه و سالم است که می‌توان آن را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تهیه کرد. این لقمه برای افرادی که رژیم غذایی دارند یا به دنبال یک میان وعده کم کالری و مغذی هستند، گزینه مناسبی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، لقمه قارچ کبابی یک میان وعده یا وعده غذایی سبک و خوشمزه است که می‌تواند برای افراد در حال رژیم غذایی یا افرادی که به دنبال یک میان وعده سالم و کم کالری هستند، گزینه مناسبی باشد. این غذا را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می‌توان تهیه کرد.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه غوره پلوی شمالی

قارچ یک ماده غذایی کم کالری و پرخاصیت است که منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین های گروه B، پتاسیم، مس، روی و سلنیوم است.

مواد لازم

قارچ تازه بدون دم ۳ لیوان
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نان پیتا ۴ عدد
شوید، جعفری، رازیانه، گشنیز، پونه و آویشن خرد شده ۱ لیوان
پودر سیر ۱/۴ قاشق چایخوری
آووکادو (اختیاری) به مقدار دلخواه
آب لیموترش ۱ عدد
نمک و فلفل (اختیاری) به مقدار دلخواه
طرز تهیه لقمه قارچ کبابی رژیمی

قارچ‌ها را بشویید و دم آنها را جدا کنید.

قارچ‌ها را روی یک سینی فر بچینید و با روغن زیتون چرب کنید. و به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد بپزید تا نرم و طلایی شوند.

در این فاصله، سبزیجات را خرد کنید.

قارچ‌های کبابی را خرد کنید و با سبزیجات، پودر سیر، آووکادو (در صورت استفاده)، آب لیمو ترش، نمک و فلفل (در صورت استفاده) مخلوط کنید.

نان پیتا را به دو نیم تقسیم کنید و مواد را داخل آن قرار دهید. می‌توانید روی نان پیتا سبزیجات را بریزید و بعد قارچ‌های خرد شده را روی آن بریزید و آن را رول کنید.

نکاتی برای تهیه لقمه قارچ کبابی رژیمی

برای تهیه قارچ کبابی، می‌توانید از سینی فر یا ماهیتابه استفاده کنید. اگر از سینی فر استفاده می‌کنید، بهتر است قارچ‌ها را روی کاغذ روغنی بچینید تا روغن آنها به سینی فر نچسبد.

می‌توانید قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای ضخیم خرد کنید و روی توری بچینید و روی کباب پز و یا گاز کباب کنید. می‌توانید آنها را به صورت کامل به سیخ بزنید و کباب کنید و بعد آنها را به صورت ورقه‌ای برش بزنید.

اگر به آووکادو دسترسی ندارید، می‌توانید از سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه‌ای، کاهو، خیارشور یا گوجه فرنگی استفاده کنید.

برای سرو این لقمه قارچ کبابی می‌توانید از سس مورد علاقه خود استفاده کنید. مانند سس پستو یا سس سالسا که برای این لقمه کبابی بی‌نظیر است. سس پستو را ابتدا روی نان خود بمالید و بعد مواد را روی آن بریزید.

می‌توانید مقدار سبزیجات و پودر سیر را به دلخواه خود تغییر دهید. حتی می‌توانید از مقداری نمک و فلفل برای طعم آن استفاده کنید.

در صورت دسترسی نداشتن به نان پیتا، می‌توانید از نان تافتون و یا لواش و هر نانی که دوست دارید استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =