اگر دنبال لاغری سریع هستید، صبح‌ها ورزش کنید

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بیشترین اثر را دارد. افرادی که این زمان ورزش می‌کنند در مقایسه با افرادی که در ساعات دیگر روز ورزش می‌کنند شاخص توده بدنی و سایز دور کمر کمتری دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرغم تلاش‌های قابل توجه برای ترویج سبک زندگی سالم، نرخ اضافه وزن و چاقی در سراسر جهان در حال افزایش است و چاقی در حال حاضر به عنوان یک بیماری همه‌گیر در نظر گرفته می‌شود. اگرچه مداخله رژیم غذایی موثرترین مداخله سبک زندگی برای کاهش وزن است، اما ورزش نقش مهمی در مدیریت وزن دارد و حجم بالای ورزش (بیش از ۲۵۰ دقیقه در هفته) برای کاهش وزن بالینی قابل توجه به افراد توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برنامه‌ای مفید برای آب کردن سریع چربی‌های شکمی

صبح و عصر پنجره‌های کلیدی فرصت برای ترکیب ورزش هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش در زمان معین هر روز برای نگهداری طولانی مدت کاهش وزن مهم است.

سیستم شبانه‌روزی نقش مهمی در تنظیم چندین فرآیند فیزیولوژیکی ایفا می‌کند که بر اشتها، چرخه خواب و بیداری و عملکرد ورزش تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین منطقی است که پیشنهاد کنیم که پاسخ‌های فیزیولوژیکی به ورزش می‌تواند در صبح در مقایسه با عصر متفاوت باشد.

در مطالعات مشخص شده است کسانی که به‌ طور تصادفی در تمرین صبحگاهی قرار می‌گیرند، به‌ طور قابل‌ توجهی وزن بیشتری نسبت به کسانی که به‌ طور تصادفی تمرین عصرگاهی دارند، از دست می‌دهند. بنابراین ورزش صبحگاهی در کاهش وزن بیشترین اثر را دارد. این افراد در مقایسه با افرادی که در ساعت دیگر روز ورزش می‌کنند شاخص توده بدنی و سایز دور کمر کمتری دارند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گرچه بهترین زمان ورزش کردن هنوز شناخته نشده است اما شواهد جدید حاکی از آن است که ورزش کردن بین ساعت ۷ تا ۹ صبح بهترین تاثیر را برای کاهش وزن افراد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =