بازگشت مبلغ کسر شده از بازنشستگان گروه الف به حسابشان

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مبالغ کسر شده از حقوق بازنشستگان گروه «الف» که بدون اطلاع رسانی مکفی صورت پذیرفته بود، با قید فوریت به حساب آنان بازگشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سازمان تامین اجتماعی در مورد کسر مبلغی از حقوق برخی مستمری‌بگیران، در اطلاعیه ای تصریح کرد: کسورات انجام شده در واریز روز نخست حقوق برخی از بازنشستگان این سازمان (حروف الف) با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته بود.

بیشتر بخوانید:

اجرای همترازی حقوق بازنشستگان از سال ۱۴۰۳

این اطلاعیه با یادآوری اینکه این سازمان ضمن حمایت از اقداماتی که در جهت منافع و صرف و صلاح بازنشستگان و ذی‌نفعان معزز تأمین اجتماعی است، بر ضرورت اطلاع‌رسانی قبلی، کامل و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با این قشر تاکید کرد.

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه خود خاطر نشان کرد: با دستور صادر شده توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هماهنگی صورت گرفته با بانک‌ های عامل و همچنین کانون‌ عالی بازنشستگان، کسورات انجام شده که بدون اطلاع‌رسانی مکفی صورت پذیرفته بود، با قید فوریت به حساب همه مستمری‌بگیران گروه الف بازگشته است.

در اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی تصریح شده است: هرگونه برداشت، تحت هر عنوان از حساب نیز تا زمان اطلاع‌رسانی کافی و شفاف و ثبت‌نام داوطلبانه بازنشستگان که متعاقباً از طریق کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعلام می‌شود، متوقف شد.

بر اساس این اطلاعیه، پیش از این رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از واگذاری ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان خبر داده و گفته بود مستمری‌بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال عدد ۱۱ به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ از خرید سهام انصراف دهند.

با این وجود، برخی بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی، اعلام کردند که با وجود اعلام انصراف، مبالغی بابت سهام یاد شده از حقوق آنان کسر شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1223999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =