۱۱ هزار پرونده متقاضی نوسازی مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شدند

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در استان طی دو ماه اخیر ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده متقاضی نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، علی روحانی، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد: در سال جاری، سهم استان‌ها برای نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از محل پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی، ۳۵۰ هزار واحد تعیین و مصوب شد.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت خراسان شمالی یک درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد، عنوان کرد: سهم خراسان شمالی در سال جاری از نوسازی مسکن‌های روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از محل پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تعیین شد.

وی گفت: با این وجود، دولت موافقت کرد که امسال سهم یک درصد خراسان شمالی را به چهار درصد افزایش دهد که تعیین این سهمیه از نوسازی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به ۱۴ هزار واحد افزایش یافت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: اما سهمی که به استان ابلاغ شده برای نوسازی ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

وی اعلام کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ تقاضای نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌های استان تشکیل و پرونده‌های آنها تکمیل شده‌اند.

روحانی گفت: طی دو ماه اخیر پرونده‌های این متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و ارسال شده‌اند.

وی اعلام کرد: تاکنون از تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده ارسال شده به بانک‌ها، تعداد پنج هزار و ۵۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی منجر به عقد قرارداد شده‌اند که معادل ۵۰ درصد از مجموع پرونده‌های ارسال شده را شامل می شوند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری مابقی پرونده‌های ارسال شده نیز منجر به عقد قرار داد شوند.

وی خاطرنشان کرد: سهم شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان از سهمیه نوسازی ۱۳ هزار واحد مسکنی که امسال به استان ابلاغ شد، سه هزار واحد بوده است.

روحانی افزود: از این سهمیه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان، پرونده‌های تشکیل شده برای دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی شامل شهرهای آشخانه، گرمه و جاجرم بوده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: امسال تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به ازای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان است که دوره بازپرداخت آن برای دوره‌های مشارکت در ساخت و اقساط بانکی ۲۰ سال تعیین شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: نرخ کارمزد بانکی این تسهیلات پنج درصد است.

روحانی همچنین گفت: نوع ضمانت نامه بانکی برای متقاضیان دریافت این تسهیلات، ضمانت زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است.

خبرنگار: قهرمانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1224171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =