آب هر میوه درمانگر کدام بیماری مناسب است؟

تا حالا به این فکر کرده‌اید که چرا برای عیادت بیمار آب‌میوه به‌دست راهی بیمارستان می‌شویم و توصیه همیشگی پزشکان به بیماران، مصرف مایعات است؟ سوپ داغ، انواع دمنوش و آب‌میوه‌های طبیعی قطعا برای بیماری‌ها مفیدند که پزشکان مصرف آنها را توصیه می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز دمنوش؛ بدن هیدراته قاتل آنفولانزا و سرماخوردگی است. به‌محض مشاهده علائم اینها، یک فنجان دمنوش‌های گیاهی داغ نوش جان کنید تا مخاط سینوس‌ها را پاکسازی، گلو را آرام و عفونت و التهاب بدن را رفع کند. بعضی از دمنوش‌ها دستی به سیستم ایمنی بدن می‌کشند و این سپر دفاعی را تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

خوردن کدام میوه‌ها شما را باهوش‌تر می‌کند

آب و عسل؛ از آنجا که برخی گلودردها از عفونت‌های باکتریایی سرچشمه می‌گیرند، مصرف عسل که یک ضدمیکروب طبیعی است، این عفونت‌ها را دردم پاکسازی می‌کند. البته این ماده نباید برای درمان گلودرد کودکان زیر یک سال استفاده شود.

آب مرکبات؛ مرکبات از جمله پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین سی هستند. در نتیجه التهاب را کاهش می‌دهند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

برای درمان حالت تهوع، استفراغ و اسهال این نوشیدنی‌ها را نوش جان کنید:

آب موز و آب هندوانه؛ این دو میوه در دایره رژیم غذایی برات قرار می‌گیرند:‌ یک رژیم سالم شامل غذاهای سبک و کم‌فیبر برای درمان مشکلات گوارشی. محتوای فیبر کم جلوی اسهال را می‌گیرد و مدفوع را سفت می‌کند.

آب نارگیل؛ ناراحتی معده زمانی رخ می‌دهد که پوشش معده ملتهب شود. محتوای تانن آب نارگیل این التهاب را از بین می‌برد. از طرفی محتوای سدیم و پتاسیم این آب‌میوه لذیذ بدن را بعد از اسهال و استفراغ به‌سرعت آب‌رسانی می‌کنند.

تأثیر آب‌میوه بر قند خون

سطح قند آب‌میوه های طبیعی می‌تواند به اندازه چشم‌گیری باعث افزایش سطح قند خون و بالارفتن خطر بروز هیپرگلیسمی شود. بهتر است افراد مبتلا به دیابت از خوردن غذاها و نوشیدنی‌هایی مثل آب پرتقال که شاخص گلیسمی بالایی دارند، اجتناب کنند. اما اگر قند خونتان همیشه پایین است و هیپوگلیسمی دارید، با خیال راحت آب‌میوه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

خطر ابتلا به دیابت با آب‌میوه

بنا بر شواهد و مدارک، نوشیدن ۳ لیوان آب‌میوه در طول هفته می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را ۸ درصد بالا ببرد. در حالی که خوردن زغال اخته، انگور، سیب و گلابی احتمال بروز این عارضه را تا ۲۶ و گریپ‌فروت و موز تا ۵ درصد کاهش می‌دهند. اگر مستعد قندخون هستید، مصرف آب‌میوه خود را کمی کنترل کنید.

مصرف آب‌میوه برای درمان یبوست

میوه می‌تواند محتوای آب و دفعات اجابت مزاج را بالا ببرد. سوربیتول طبیعی موجود در آب‌میوه نوعی کربوهیدرات غیرقابل‌جذب است و به یبوست، تهوع، استفراغ یا خونریزی مقعد کمک می‌کند. البته اگر می‌خواهید برای درمان این مشکل به آب‌میوه‌درمانی روی بیاورید، لازم نیست روز و شب آب‌میوه بخورید! کافی است یک بار در روز، ترجیحا با وعده صبحانه، نصف فنجان یا نهایتا یک فنجان آب آلو، سیب یا گلابی تهیه و نوش جان کنید. اگر مشغله‌تان زیاد بود یا بیمار بودید هم نگران نباشید؛ پلت‌فرم‌های آنلاین مختلف مانند اسنپ آبمیوه را در اختیارتان می‌گذارند.

آب آلو؛ ‌محبوب‌ترین آب‌میوه برای رفع یبوست، آب آلو است. ۲۵۰ میلی‌لیتر آب آلو حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین و مدفوع را نرم و حجیم می‌کند. آب آلو همچنین منبع خوبی از ویتامین سی و آهن است. حتی می‌توانید برای جلوگیری از یبوست آلو خشک هم نوش جان کنید.

آب سیب؛ سیب را همه به‌عنوان یک ملین بسیار ملایم می‌شناسیم. این میوه دارویی به‌خاطر محتوای فروکتوز بالا نسبت به گلوکز و سوربیتول، برای کودکان هم قابل استفاده است. دقت کنید که از آب سیب طبیعی حرف می‌زنیم؛ نه سس سیب! سیب پوره‌شده مقدار پکتین بالاتری نسبت به آب سیب دارد که کمی کار را خراب می‌کند. مدفوع حجیم و سفت‌ و دفع آن سخت می‌شود.

آب گلابی؛ این آب‌میوه خوش‌مزه یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای درمان یبوست است که چهار برابر آب سیب سوربیتول دارد. حتی کودکانی که از یبوست شدید رنج می‌برند هم می‌توانند از این آب‌میوه استفاده کنند. اگرچه این نوشیدنی از نظر محتوای ویتامین مثل آب آلو غنی نیست، کودکان طعم شیرین آن را ترجیح می‌دهند.

سایر نوشیدنی‌ها؛ گاهی اوقات هیچ‌چیز به اندازه نوشیدنی آب گرم و آب‌لیمو درد یبوست را تسکین نمی‌دهد. سایر نوشیدنی‌هایی که می‌توانید امتحان کنید عبارت‌اند از قهوه، چای و مایعات گرم. ترجیحا تا زمان رفع یبوست با نوشیدنی‌های گازدار خداحافظی کنید.

انواع آب‌میوه برای پوست درخشان

بیشتر سبزیجات و میوه‌ها حاوی فیبر و سایر مواد مغذی ضروری هستند. این یعنی به‌راحتی آب‌خوردن سمومی را که بر سلامت پوست و مو تاثیر منفی می‌گذارند، دفع می‌کنند. حتی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که جلوی فعالیت رادیکال‌های آزاد را در بدن می‌گیرند تا آسیبی به سلول‌ها نرسد. شما می‌توانید انواع کرم‌ها و ماسک‌های طبیعی میوه و سبزیجات را روی پوست خود قرار دهید و این‌طوری از خواص آنها استفاده کنید؛ اما این حالت نسبت به نوشیدن آب‌میوه و سبزیجات اثر کوتاه‌مدت دارد.

آب چغندر و هویج؛ آب هویج و چغندر اکسیر جوانی است. چغندر سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، روی، آهن، اسید فولیک، منگنز و ویتامین سی است که همگی با تصفیه کامل خون، درخشندگی و برق پوست را به آن بازمی‌گردانند. ویتامین آ موجود در هویج هم با آکنه، چین‌وچروک و رنگ‌های ناهموار پوست مبارزه می‌کند.

آب خیار؛ قطعا با معجزه ماسک حلقه‌های خیار یا پوست خیار آشنایی دارید؛ آب خیار هم اثر مشابهی دارد. پوست را مرطوب، انعطاف‌پذیر و درخشان می‌کند. حتی اسید اسکوربیک و اسید کافئیک این میوه لذیذ جلوی احتباس آب را در پوست می‌گیرد تا تورم و پف‌کردگی صورت به‌طور کامل رفع شود.

آب گوجه‌فرنگی تازه؛

آب انار؛ محتوای آنتی‌اکسیدان گوجه‌فرنگی از بروز علائم پیری زودتر مثل چین‌وچروک و خطوط ریز جلوگیری کرده و پوست را جوان و شاداب جلوه می‌دهد. اگر به نوشیدنی آب گوجه‌فرنگی عادت کنید، بعد از مدتی متوجه کوچک‌شدن منافذ پوست، رفع تیرگی‌ها و سبوم و در نتیجه درخشندگی خیره‌کننده پوست خود خواهید شد.

آب اسفناج؛ انار خاصیت تصفیه‌کنندگی دارد و پوست را تغذیه می‌کند. خواص ضدپیری این میوه پاییزه به روند بازسازی سلولی کمک می‌کند و بعد از مصرف مداوم، منجر به پوستی جوان و زیبا می‌شود. روزی یک لیوان آب انار بنوشید تا هرچه سریع‌تر تاثیر شگفت‌انگیزش را در ظاهر خود ببینید.

آب پاپایا؛ هرجا کمک بخواهید، پاپایا آماده کمک‌رسانی است. آنزیمی به نام پاپائین در این میوه خوشمزه ناخالصی‌های پوست را رفع کرده و پوستی شفاف و روشن به شما تحویل می‌دهد.
آب سیب؛ مصرف آب سیب به‌تنهایی بسیاری از بیماری‌ها و مشلات ریزودرشت را از شما دور نگه می‌دارد. اما بگذارید از خاصیت این میوه شگفت‌انگیز برای پوست بگوییم. سیب حاوی مقدار قابل توجهی کلاژن است که پوست شما را الاستیک و درخشان می‌کند. آنتی اکسیدان‌های این آب‌میوه جلوی بروز علائم پیری زودرس مثل آسیب بافت پوست و چین‌وچروک را می‌گیرند.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1224263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =