جزییات برنامه ۷ بازی هفته بیستم لیگ برتر

تمامی بازی‌های هفته بیستم امشب برگزار می‌شوند و احتمالا به‌خاطر دربی تهران، سایر مسابقات کم‌تماشاگرتر از همیشه خواهند بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و امشب در شرایطی خاص و ویژه برگزار می‌شود. ویژگی بازی‌های این هفته اولا برگزاری دربی بزرگ تهران است که سایر بازی‌ها را تحت‌الشعاع خودش قرار خواهد داد و دوم اینکه برای اولین بار در طول این فصل تمامی ۸بازی هفته در یک شب برگزار خواهد شد که در تاریخ لیگ برتر نیز اتفاقی غریب و کم‌سابقه است.

بیشتر بخوانید:

زمان دیدارهای معوقه لیگ برتر مشخص شد

به خصوص که معمولا بازی‌های بزرگی مانند دربی تهران سایر بازی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تماشاگران کمتری به تماشای آن مسابقات می‌روند. به همین دلیل در اغلب لیگ‌ها این بازی‌های بزرگ را در روز یا لااقل ساعت کاملا متفاوتی برگزار می‌کنند تا سایر مسابقات از رونق نیفتند. چنان که می‌بینید این مساله در هفته بیستم لیگ برتر ایران مورد توجه قرار نگرفته و قطعا دربی سرخابی‌ها خیلی از هواداران را پای تلویزیون‌ها خواهد نشاند تا تعداد تماشاگران حاضر در سایر ورزشگاه‌ها کاهش قابل توجهی داشته باشد. از آنجا که امروز درباره دربی تهران و شرایط آن مسابقه، مطالب زیادی در سایر بخش‌های روزنامه منتشر شده در این مطلب به معرفی ۷بازی دیگر و نکاتی درباره آنها پرداخته می‌شود.

پیکان – ملوان

بازی‌های این هفته با جدال پیکان و ملوان از ساعت ۱۸:۴۵ در تهران آغاز می‌شود. پیکان در سه چهار هفته اخیر بالاخره از بحران نتیجه‌گیری خارج شده و کمی بهتر عمل کرده است. رضا عنایتی بعد از جذب علی قربانی در نیم‌فصل توانسته مشکل گلزنی تیمش را تا حدود زیادی حل کند تا جایی که پیکان با ۹گل در ۴بازی گلزن‌ترین تیم دور برگشت لقب گرفته است. در سوی دیگر میدان هم ملوان قرار دارد که به عنوان تیم شگفتی‌ساز این فصل در رتبه سوم قرار گرفته که بالاترین رتبه این تیم در تاریخ لیگ‌ها است.

ذوب‌آهن – استقلال خوزستان

ذوب‌آهن که یکی از تیم‌های موفق دور رفت بود در دور برگشت فقط یک امتیاز گرفته و همچنان در حسرت پیروزی است. تیم محمد ربیعی امشب از قعرنشین خوزستانی لیگ میزبانی می‌کند و باید از این فرصت برای شکاندن طلسم نبردن‌هایش به خوبی بهره ببرد. البته استقلال خوزستان هم در دور برگشت تیم بهتری شده و با توجه به خریدهای پرتعدادش نتایج بدی نگرفته است. هر چند آنها هفته گذشته در زمین خودشان مغلوب استقلال تهران شدند.

گل‌گهر – نفت آبادان

سال گذشته نفت آبادان مجوز باقی ماندن در لیگ برتر را دقیقا مقابل همین حریف و در همین شهر سیرجان گرفت. تیم عبدالله ویسی با گل ممی‌زاده توانست گل‌گهر را ببرد و در لیگ بماند. ولی حالا نه از ویسی خبری هست و نه از ممی‌زاده، می‌توان گفت حتی از امید بقا هم خبر چندانی نیست. سهراب بختیاری‌زاده با اسکواد لاغر و بازیکنان کم‌تجربه‌اش کار سختی برای جمع کردن امتیاز دارد. در مقابل او امروز اوزونیدیس سرمربی یونانی گل‌گهر قرار دارد که تیمش با یک فوتبال ساده اما موفق، خیلی بی‌سروصدا امتیازات را جمع می‌کند و جایگاه خوبی در نیمه بالای جدول پیدا کرده است.

تراکتور – هوادار

مسعود شجاعی که در این هفته‌ها به عنوان سرمربی در هوادار موفق عمل کرده، قبل از این فقط در یک تیم دیگر سابقه سرمربیگری داشت؛ در همین تراکتور. او زمانی که کاپیتان تراکتور بود مقطعی را به عنوان سرمربی موقت در این تیم روی نیمکت نشست و نتایج بدی هم نگرفت. هوادار در ۵بازی اخیرش به ۲برد و ۳مساوی رسیده، در حالی که قبل از آن ۳بازی متوالی را باخته بود. این تیم امروز در زمین تراکتور کار سختی برای حفظ روند شکست‌ناپذیری خواهد داشت چون تراکتور تشنه کسب هفتمین برد خانگی است.

آلومینیوم – مس رفسنجان

جدال فلزات سرسخت لیگ برتر از ساعت ۱۹ به میزبانی آلومینیوم در اراک آغاز می‌شود. آلومینیوم هفته گذشته مقابل شمس‌آذر شکست خورد اما مس از زمان تغییر سرمربی و آمدن محرم نویدکیا نباخته است. اراکی‌ها همچنین سرمربی خودشان را هم به‌دلیل محرومیت از دست داده‌اند. مجتبی حسینی آن‌قدر به انتقاد از داوران ادامه داد که کمیته انضباطی دست‌به‌کار شد و محرومیت تعلیقی او را به جریان انداخت.

نساجی – شمس‌آذر

ساکت الهامی بعد از رفتارهای عجیب‌وغریب هفته گذشته محروم شد و نساجی بدون حضور او مقابل شمس‌آذر قرار می‌گیرد. قائمشهری‌ها طی ۱۵بازی اخیرشان فقط یک برد داشته‌اند و آخرین پیروزی آنها به ۱۰هفته قبل برمی‌گردد. اما آنها برای بقا مجبورند بردن را دوباره به یاد بیاورند.

فولاد – سپاهان

و اما آخرین مسابقه‌ای که قبل از دربی تهران برگزار می‌شود، جدال سپاهان با فولاد خوزستان است. سپاهان با عملکرد فوق‌العاده عجیب و شکست‌های متوالی همه را متعجب کرده است. همه آنهایی که این تیم را مدعی اول قهرمانی می‌دانستند حالا ناباورانه به رقم خوردن ۵باخت متوالی فکر می‌کنند. تیم مورایس امشب در اهواز به مصاف فولاد می‌رود که هفته گذشته ۴گل از پرسپولیس خورد. اگر سپاهان به فولاد هم ببازد احتمالا شعارهای هواداران این تیم بالاخره به خود مورایس هم خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =