ضرورت انجام فرهنگ‌سازی در راستای  کاشت یک میلیارد درخت در کشور

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: لازمه اجرایی کردن طرح کاشت یک میلیارد درخت در کل کشور در طول ۴ سال، فرهنگ‌سازی و همراهی و همدلی افراد جامعه با یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حجت‌ الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در دیدار رییس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیأت همراه با ایشان اظهار کرد: از مجموع سهم یک میلیارد درخت در کل کشور، تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در این استان در قالب طرح ملی تولید و کاشت درخت در مدت ۴ سال هدف‌گذاری شده که در این زمینه لازم است علاوه بر فرهنگ‌سازی، همه افراد جامعه با یکدیگر در تعامل و همراه و همدل هم باشند تا این طرح به نتیجه مطلوب برسد.

وی گفت: در راستای آگاه‌سازی مردم در زمینه تحقق این طرح، باید همه افراد جامعه دست به دست هم بدهند و افراد تأثیرگذار از جمله ائمه جمعه، جماعات، مراجع فرهنگی و مسوولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات مربوطه باید به‌صورت ویژه فعال و در زمینه آگاه کردن مردم بسیار تاثیرگذار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در تحقق این طرح تاثیرگذار است داشتن اعتقادات قلبی و وجدان کاری افراد جامعه است که اگر هر فرد در انجام کارهای فردی و گروهی وجدان کاری و اعتقاد قلبی داشته باشد بدون شک به نتیجه دلخواه خود در همه بخش‌ها خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به نقش سازنده انجمن‌های مردمی در تحقق این موضوع تصریح کرد: تأثیر انجمن‌های مردمی از هر سازمان، مجموعه و نهادی بیشتر است و طرفداران محیط زیست می‌توانند از همه اقشار و گروه‌ها در این طرح ملی شرکت کنند.

امام جمعه بجنورد یادآورشد: باتوجه به اینکه منابع طبیعی مربوط به همه مردم و کشور است اقشار مختلف مردم وظیفه دارند تا علاوه بر حفظ منابع طبیعی، از این سرمایه ملی نیز محافظت و مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار داشت: برخی از اوقات متولیان این امور باید ضمن تسهیل و رفع موانع، از موضوعاتی که باعث ضرر و زیان به سرمایه های ملی می‌شوند جلوگیری کنند.

خبرنگار: علی کاوه
انتهای پیام/

کد خبر: 1224582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =