مولوی گرگیج از امامت جمعه اهل ‎سنت آزادشهر عزل شد

با حکم نماینده ولی ‎فقیه در گلستان، مولوی نعمت ‎الله مشعوف از اساتید حوزه علمیه اهل سنت گالیکش به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ نماینده ولی فقیه در استان گلستان مولوی نعمت ‎الله مشعوف از اساتید حوزه علمیه اهل سنت گالیکش را به امامت جمعه اهل سنت آزادشهر منصوب کرد.

پیش از این محمدحسین گرگیج مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش امام جمعه اهل سنت آزادشهر بود که سخنان روزهای گذشته وی درباره اهل بیت (س) از سوی مسلمانان اهل سنت و شیعه توهین به مقدسات تلقی شده و با اعتراضات گسترده افکار عمومی مواجه شد.

با ادامه اعتراضات وی در بیانیه‌ای انعکاس برخی سخنانش را نوعی تحریف و عوام فریبی از جانب برخی افراد و سوء تفاهم دانسته و از اظهارات خود عذرخواهی کرد.

وی بیانیه عذرخواهی خود نوشته بود: محبت اهل بیت و صحابه رسول الله (ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است. علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه وخیابان‌ها و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم. به گفته سعدی «خدایا به حق بنی فاطمه، که با قول ایمان بُود خاتمه. اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاک ایشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست و اگر سو تفاهمی از سخنان اینجانب پیش آمده از همه عزیزان عذر خواهی می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =