تسهیل زمینه تفریح و شادی و برپایی جشن های قانونی و امن، حق مردم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه، گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مجموعه مدیریتی استان ایجاد فضای شادی و نشاط برای مردم است؛ البته هرگونه تجمع بزرگ و جشن عمومی نیازمند کسب مجوزهای قانونی لازم است تا با حمایت قانون، در فضایی امن و آرام اجرا گردد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به انبوه ظرفیت‌های گردشگری و زیبایی‌های منحصر به فرد استان که فرصت مناسبی برای بهره‌مندی و نشاط مردم در بهار امسال را فراهم آورده است، گفت: یکی از برنامه های اولویت‌دار مجموعه مدیریتی استان ایجاد فضای شادی و نشاط برای مردم است؛ البته هرگونه تجمع بزرگ و جشن عمومی نیازمند کسب مجوزهای قانونی لازم است تا با حمایت قانون، در فضایی امن و آرام اجرا گردد.

علی شعبانی افزود: استان کرمانشاه با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که بیش از ۲هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده و وجود میراث جهانی، صدها اثر طبیعی و بکر، صنایع دستی، رسم و فرهنگ بومی و رنگارنگ، عرصه کم نظیری برای تفریح و گشت گذار مسافران و خود مردم استان است تا در فصل زیبای بهار از این مواهب دیدنی بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: مردم شریف استان حق دارند که به سهولت برای تفریح در هریک از این اماکن گردشگری و طبیعت استان، برنامه‌ریزی کنند و تمام دستگاه‌های اجرایی و مسؤل هم موظف به تسهیل زمینه گشت و گذار و شادی هم استانی های شریف و گردشگران نوروزی شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها و تدارک این موضوع از سال گذشته آغاز شده است.

شعبانی در عین حال تاکید کرد: که با توجه به ضرورت تامین امنیت و آرامش شهروندان و مسافران و حفظ نظم و سلامت در برگزاری مراسم های عمومی، لازم است که تمام تجمعات بزرگ و جشن ها، با کسب مجوزهای قانونی لازم برگزار گردد تا مبادا شادی و نشاط عمومی با سوءاستفاده برخی افراد و گروه های فرصت طلب دچار خدشه نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به برپایی چند تجمع عمومی در برخی نقاط استان به اسم جشن نوروز، گفت: عده‌ای از گروه‌های وابسته و خارج نشین که همواره به دنبال تشدید شکاف و اختلاف بین مردم، اقوام و مذاهب مختلف کشور و استان کرمانشاه با سوءاستفاده از مناسبت های ملی و تخطئه رویدادهای مهم دینی و ترویج اباحه گری هستند، اخیرا به دنبال ایجاد انحراف سیاسی در برنامه های شادی و نوروزی مردم استان برآمده و با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط، تلاش دارند که رویکرد سیاسی و امنیتی خود را در قالب چنین برنامه هایی دنبال کنند.

به گفته شعبانی، در همین راستا همزمان با سایر استان های غربی، در چند نقطه استان کرمانشاه عده ای با تشویق محافل و گروهک‌های فرصت طلب خارجی، اقدام به برپایی تجمعات عمومی کرده و شهروندان شریف را دعوت به حضور در این برنامه ها کرده اند. در حالی که قریب به اتفاق شرکت کنندگان از غیرقانونی بودن این جشن‌ها و اهداف پشت پرده آن بی اطلاع بوده اند.

وی اظهار کرد: در این مراسم‌ها تعدادی از وابستگان فکری گروهک‌ها هم با نمایش پرچم و نماد تجزیه طلبانه آنها تلاش کردند که با کمک تبلیغات رسانه‌های ضدایرانی و غربی، یک برداشت سیاسی و امنیتی برای مخاطبان ایجاد کنند.

علی شعبانی گفت: افراد و جریان‌های فکری و تشکیلاتی پشت این تجمعات که عمدتا سابقه انواع اقدام ضدایرانی و ضدمردمی از جمله دست داشتن در ترور، تخریب، حمله و جاسوسی علیه مردم ایران را در کارنامه دارند، می دانند که مردم بصیر و شریف استان کرمانشاه آنان را کاملا شناخته و حاضر به همراهی با آنها نخواهند بود به همین دلیل این بار با عنوان متفاوتی به دنبال اهداف خلاف عفت عمومی، سیاسی و در مرحله بعد پروژه های ضدامنیتی افتاده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: به همین دلیل برخورد با مجریان و مبلغان این اقدام غیرقانونی، در حال انجام است و دستگاه های انتظامی و امنیتی و اجرایی استان که مسؤل حفظ امنیت و آرامش جامعه هستند، اجرای وظایف خود را از همان ابتدای کار آغاز کرده‌اند.

شعبانی با تشکر از اقدامات فرماندهی انتظامی و دستگاه های نظارتی و امنیتی استان در مقابله با بانیان این تجمعات خلاف قانون و عفت عمومی، گفت: در این زمینه برخی از متخلفان بازداشت و احضار شده و با ورود دستگاه قضایی، برای برخی افراد هم پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیری است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اعتقادات دینی و اخلاقی مردم متدین استان و امنیت آنها از خطوط قرمز مجموعه مدیریتی بیگانگان از ظرفیت‌های ملی و مذهبی ایرانیان را نخواهند داد.

خبرنگار: مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225335

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =