مساجد استان مازندران با برپایی سفره‌های افطاری پذیرای روزه‌داران و مسافران در شب‌های قدر شدند

سفره‌های افطاری علوی در مساجد استان مازندران به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر پهن و از روزه‌داران و مسافران، پذیرایی شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، هیئات امنا مساجد و خیرین همزمان با برپایی مراسم شب‌های قدر، سفره‌ افطاری علوی پهن و از روزه‌داران و مسافران، پذیرایی کردند.

در همین راستا، اعضا هیئت امنا، خیرین و فعالان فرهنگی مسجد جامع لتینگان در شب‌های نوزدهم و بیست‌ویکم و برنامه‌ریزی برای شب بیست‌ و سوم ماه مبارک رمضان با تهیه ۴۰۰ پرس افطاری برای هر شب از روزه‌داران و مسافران، پذیرایی کردند.

برپایی نماز جماعت مغرب و عشا، دعاخوانی، مداحی در سوگ شهادت مولی‌ الموحدین حضرت علی(ع)، سخنرانی و شب‌زنده‌داری از دیگر برنامه‌های این مسجد بود. خواندن دعای جوشن کبیر و برگزاری مراسم قرآن به سر با نوای گرم مداحان اهل‌بیت(ع) از برنامه‌های مذهبی و معنوی لیالی قدر در مسجد جامع لتینگان است که با حضور گسترده مردم دیندار و عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت برگزار شد.

قرآن‌خوانی، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه‌خوانی ویژه برادران و خواهران از برنامه‌های روزانه این مسجد و سایر مساجد، تکایا و مکان‌های مذهبی استان مازندران است که در ماه مبارک رمضان، برگزار می‌شود.

غفار ریاحی، عضو هیئت امنا مسجد جامع لتینگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: به جهت برگزاری مراسمات شب‌های قدر و ترویج فرهنگ افطاری علوی با کمک مالی خیرین، نسبت به پذیرایی از روزه‌داران و مسافران اقدام کردیم.

ریاحی افزود: کلیه امور با کمک مردم و خیرین انجام می‌شود که این موضوع خود، موجب ایجاد حس مشارکت بین مردم و مومنین می‌شود؛ همانگونه که شاهد آن هستیم در امور خیریه و کمک به همنوعان، مسجدی‌ها و مومنین، همیشه پیشتاز بوده و جاناً و مالاً در کمک به مردم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های مومنانه در ماه رمضان،خاطرنشان کرد: کمک به همنوع، مختص ماه رمضان نیست؛ بلکه در تمام سال ادامه خواهد یافت؛ هر چند که روحیه معنوی مومنین در این ماه مبارک، موجب می‌شود که اهتمام ویژه‌ای در این ماه عزیز در حل مشکلات دیگران و کمک به همنوع بورزند.

خبرنگار: نریمان حسن‌نیا

انتهای خبر/

کد خبر: 1225652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =