روند کاهش قیمت مسکن تا آخر سال ادامه دارد؟

یک کارشناس مسکن از تداوم روند کاهش قیمت مسکن در سال پیش‌رو خبر داد و یکی از دلایل این کاهش قیمت را انتظار مردم برای به نتیجه رسیدن طرح نهضت ملی مسکن معرفی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی غلامی کارشناس مسکن با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در تهران گفت: بازار مسکن وارد یک دوره رکود سنگین به لحاظ قیمتی شده و داده‌های تجربه شده از روند معاملات طی ۲۰ سال اخیر نشان می‌دهد، روند کاهش قیمت می‌تواند تا پایان سال جاری هم ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

قیمت مسکن در اکباتان تهران چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

این کارشناس مسکن با اشاره به دلایل شکل‌گیری رکود گفت: انتظارات شکل گرفته پیرامون نهضت ملی مسکن سبب هدایت بخشی از تقاضا به این طرح شده و همین کاهش تقاضا یکی از دلایل رکود معاملات است.

وی افزود: از طرفی شرایط اقتصادی فعلی سرمایه‌گذاری‌های سنگین نظیر ساخت مسکن را توجیه‌پذیر نمی‌داند.

غلامی با اشاره به تحلیل معاملات مسکن در اسفند ۱۴۰۲ گفت: در سال‌های پیش واحدهای مسکونی با زمان ساخت بیشتر از ۲۰ سال کمترین تقاضا را در میان سایر واحدهای مسکونی به خود اختصاص می‌داد اما در حال حاضر رتبه دوم تقاضا را دارد.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: به دلیل افزایش قیمت رخ داده در نیمه دوم دهه نود، باید بپذیریم، بخشی زیادی از تقاضای مسکن عملا توان خرید نداشته و از بازار اخراج شده یا سطح انتظارات خود را به حد قابل توجهی کاهش داده‌اند.

منبع: مسکن

انتهای پیام/

کد خبر: 1226113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =