قیمت مسکن در اکباتان تهران چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در محله اکباتان با توجه به متراژ و سن بنا متفاوت است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شهرک اکباتان از بزرگ‌ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب تهران و ناحیه ۶ منطقه ۵ شهرداری تهران جای دارد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن در سال جدید

این شهرک برنامه‌ریزی‌شده ۵٫۹۴ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴٬۹۸۱ تن جمعیت دارد. اگرچه جمعیت آن در منابعی بیشتر اعلام شده‌است. این شهرک از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری می‌رسد. نام شهرک نیز از واژه هگمتانه برگرفته شده است.

در سال ۱۳۴۵ زمین‌های این منطقه توسط شخصی به نام رحمان گلزار خریداری شد و به کمک مهندسان ایرانی براساس روش بلندمرتبه سازی و طراحی شهری در آن آغاز شد. کلیه مصالح موردنیاز علی الخصوص آهن‌آلات این پروژه از خارج وارد می‌شد.

طراحی مجموعه شهرک اکباتان توسط جردن گروزن یکی از معماران آمریکایی و ساخت آن برعهده شرکت آمریکایی استارت (Starret) بوده است.

طرح ساخت شهرک اکباتان در ابتدای کار بسیار وسیع و شامل دریاچه مصنوعی و همچنین بزرگترین مجموعه فرهنگی ایران بود.

این مجموعه با توجه به توسعه متاخر شرقی- غربی تهران ساخته شد و بیش از ۱۰ سال ساخت شهرک اکباتان به طول انجامید.

مقاومت در برابر زلزله تا ۹ ریشتر، دارای فضای سبز بسیار وسیع، نورگیری کاملا کافی و شوتینگ، رایزرهایی اختصاصی، پله‌های مخصوص فرار و بیش از ده‌ها استاندارد دیگر آمریکایی که ساخت و ساز این شهرک را نسبت به سایر مناطق تهران متمایز کرده است.

در طراحی اولیه این شهرک دریاچه مصنوعی هم در نظر گرفته شده بود که بعد از انقلاب تغییراتی در آن صورت گرفت که این کار متوقف شد و طراحی اولیه آن به صورت کلی انجام نشد.

قیمت خانه در شهرک اکباتان نیز در سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته است. به طوری که بسیاری از افراد به اجاره خانه در این شهرک زیبا روی آورده‌اند.

برای اجاره یک آپارتمان ۷۸ متری ۲ خواب در فاز ۱ شهرک اکباتان به ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه نیاز دارید. همچنین، باید ماهیانه ۲۰ میلیون تومان نیز بپردازید.

اجاره یک آپارتمان ۱۴۱ متری ۳ خوابه در فاز ۱ شهرک به ودیعه ۵۰۰ میلیون تومانی و کرایه ۲۰ میلیون تومانی نیاز دارد.

واحد دیگری با متراژ ۱۳۶متر ۳ خوابه، با ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ۳۰ میلیون تومانی قابل اجاره است. همچنین با یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانید این آپارتمان را رهن کامل کنید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن آپارتمان در محله اکباتان را مشاهده کنید:

اکباتان

انتهای پیام/

کد خبر: 1225861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =