هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

موفقیت پاسخ نظامی ایران به تجاوز اسرائیل در شرایطی که این عملیات با پوشش کامل رسانه‌ای، بدون غافل‌گیری و با آمادگی کامل ارتش و پدافند اسرائیل آغاز شده بود، تصویر شکست‌ناپذیر این رژیم را از میان بُرد. یک عضو هیأت علمی دانشگاه در همین رابطه، انجام عملیات «وعده صادق» را موجب تغییر معادلات در منطقه غرب آسیا خواند.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان درباره پاسخ موشکی و پهپادی ایران به این رژیم اظهار کرد: پس از گستاخی‌های اسرائیل در این چند ماه و به شهادت رساندن چندتن از فرماندهان مستشاری ایران در سوریه، این واکنش یک اقدام مهم و قابل توجه بود و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، اسرائیل سیلی خورد.

هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

هیبت اسرائیل شکست

مجتبی جعفری افزود: صهیونیست‌ها تصور نمی‌کردند که جمهوری اسلامی در این سطح انتقام بگیرد. کار بزرگی رخ داد که آثار و برکات آن را تا مدت زیادی شاهد خواهم بود. به نظرم ایران قصد غافل‌گیری و کُشتن شهرک‌نشینان را نداشت و به همین دلیل پهپادها ابتدا به پرواز درآمدند تا توان عملیاتی گنبد آهنین را تضعیف کنند و سپس شکستن هیبت اسرائیل در نهایتِ آمادگی‌اش، به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: دشمن برای توده‌ها و مخاطبان خود، تصویری ضعیف از جمهوری اسلامی ترسیم کرده بود که امکان پاسخ ندارد. اما عملیات ۲۶ فروردین این تصویر را باطل کرد و نشان داد که ایران نه تنها در موقعیت ضعف نیست، بلکه دشمن ما در موقعیت ضعف قرار دارد.

هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

تغییر معادلات منطقه

این عضو هیأت علمی دانشگاه ادامه داد: این عملیات معادلات را بر هم زد و تصویر نفوذ ناپذیری اسرائیل را خدشه‌دار کرد؛ اگر این عملیات را با انتقام سختِ خون حاج قاسم سلیمانی و حمله به پایگاه عین الاسد مقایسه کنیم، می‌بینیم که در آن عملیات ابهت آمریکا شکسته شد و پس از آن، پایگاه‌های آمریکا دائماً توسط گروه‌های مختلف مقاومت مورد حمله قرار گرفت.

جعفری ابراز کرد: اکنون، دقیقاً این اتفاق برای اسرائیل رخ داد و ابهت اسرائیل نیز شکسته شد. هرچند به زبان دقیق‌تر، ابهت اسرائیل در روز ۱۵ مهر و با شروع عملیات طوفان الأقصی شکسته شده بود و رژیم اشغال‌گر قدس با بمباران مراکز غیرنظامی و بیمارستان‌ها، سعی در نمایش درنده‌خویی خود داشت.

وی خاطرنشان کرد: از امروز جبهه مقاومت چندین برابر قدرت گرفت. هم‌چنین، این نمایش قدرت و اقتدار می‌تواند آثار اجتماعی و اقتصادی برای کشور داشته باشد.

هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

وحدت صهیونیست‌ها منتفیست

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد استان اصفهان در رابطه با احتمال اتحاد میان صهیونیست‌ها و تقویت پایگاه اجتماعی و سیاسی نتانیاهو پس از عملیات «وعده صادق» بیان داشت: امروز در اسرائیل تفرقه بسیار است و شاهد تظاهرات مردم و جریان‌ها علیه نتانیاهو هستیم؛ عملیات نظامی ایران، تغییری در این شرایط ایجاد نخواهد کرد.

وی یادآور شد: اگر آمریکایی‌ها و کشورهای غربی حمایت خود را از اسرائیل دریغ می‌کردند، این رژیم تا امروز توانایی بقا نداشت. زیرا تفاوت ملیت در میان صهیونیست‌ها سبب شده تا اسرائیل ذاتاً فاقد انسجام باشد؛ از این رو، عملیات ۲۶ فروردین فروپاشی اسرائیل را تسریع خواهد کرد.

هیبت گنبد آهنین و اسرائیل، در اوج آمادگی‌اش شکست

نفی احتمال جنگ

مجتبی جعفری در رابطه با احتمال بروز جنگ در پی تنش‌های اخیر میان ایران و رژیم اسرائیل، تأکید کرد: معتقدم جنگ نخواهد شد و ادعاهای مطرح شده از طرف سران غربی نیز مصرف داخلی و رسانه‌ای دارد. زیرا آن‌ها می‌دانند که هشدارهای ایران جدی است. در این رابطه، نقش جهاد تبیین بسیار پررنگ است؛ رجزخوانی در همه منازعات همیشه وجود داشته و امروز این رجزخوانی در رسانه‌هاست.

وی در پایان گفت: اگر فعالان سیاسی و رسانه‌ای نقش خود را ایفا کنند، قادر به خنثی‌سازی رجزخوانی‌های دشمن خواهند بود.

خبرنگار: احسان‌الله مسیبی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =