قیمت آپارتمان در مناطق ۱۵ تا ۱۹ تهران یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

واحدهای مسکونی با سطح زیربنا کمتر از ۸۰ مترمربع، سهم ۵۷.۷ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری نیز، با سهم ۱۵.۵ درصد بیشترین معامله را داشتند، البته واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری نیز با سهم ۱۵درصدی، دومین گزینه برای اکثریت خریداران ملکی بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برررسی‌ داده‌های بانک مرکزی از گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه، ۱۵۰۸ فقره معامله صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

در مدت زمان مذکور، واحدهای مسکونی با سطح زیربنا کمتر از ۸۰ مترمربع، سهم ۵۷.۷ درصدی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متری نیز، با سهم ۱۵.۵ درصد بیشترین معامله را داشتند، البته واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متری نیز با سهم ۱۵درصدی، دومین گزینه برای اکثریت خریداران ملکی بوده است.

در این میان، واحدهای با سطح مساحت بالاتر از ۲۰۰ مترمربع زیربنا نیز خریداران خاص خود را داشته و ۲ درصد از معاملات را در برگرفته‌اند اما در مجموع، توانایی اکثریت خریداران به آپارتمان‌های کمتر از ۱۳۰ مترمربع می‌رسد.

قیمت آپارتمان در مناطق ۱۵ تا ۱۹ تهران

تازه‌ترین بررسی‌هااز سطح قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های عرضه شده به بازار معاملات مسکن مناطق ۱۵ تا ۱۹ شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون برای خرید یک واحد مسکونی ریزمتراژ در این منطقه، بودجه حدود دو میلیارد تومانی موردنیاز است.

واحدی با ۶۰ مترمربع زیربنا و ۱۸ سال ساخت در محله مخصوص، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در محله سلسبیل، واحدی ۶۸ متری و ۲۵ سال ساخت، ۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در میدان حر، واحدی زیرهم‌کف، ۶۰ متری و ۲۲ سال ساخت، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در محله استادمعین، واحدی ۶۳ متری و ۱ سال ساخت، ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در کوی فردوس، برای واحدی با ۶۰ مترمربع زیربنا و ۱۵ سال عمربنا، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در محله نارمک، برای آپارتمانی ۷۰ متری و ۲۱ سال ساخت، ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مسکن

منبع: اکوایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1230385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =