طوفان‌الاقصی| آفریقای جنوبی: لاهه باید حکم توقف تجاوز به کل غزه را صادر کند

در روز ۲۳۲ طوفان‌الاقصی، مقاومت اسلامی عراق بار دیگر یک هدف حیاتی در ایلات (ام‌الرشراش) واقع در اراضی اشغالی را هدف قرار داد، رئیس‌جمهور فرانسه نیز با حمله نظامی اسرائیل به رفح مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ۲۳۲ روز از جنگ در غزه می‌گذرد، با گذشت ۲۳۲ روز از جنگ غزه، طولانی‌ترین نبرد در تاریخ اشغال فلسطین، بمباران و گلوله‌باران جنوب تا شمال این منطقه همچنان ادامه دارد و ارتش اشغالگر بی‌هدف هر نقطه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

طوفان‌الاقصی| قطع کامل برق در بیمارستان شهداءالاقصی

با پایان خدمت‌رسانی بیمارستان کمال عدوان عملاً آخرین مرکز درمانی در شمال غزه نیز به فعالیت خود خاتمه داد تا سرنوشت هزاران بیمار و مجروح فلسطینی جنگ در این منطقه در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر یک هدف حیاتی در ایلات (ام‌الرشراش) واقع در اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که با کمیته وزارتی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کرده است.

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه هم با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که وی در دیدار با وزرای خارجه قطر، مصر، عربستان سعودی و اردن بر مخالفت این کشور با حملات نظامی اسرائیل به رفح تأکید کرد و خواستار آزای گروگان‌ها (اسرا) و آتش‌بس در غزه شد.

مهمترین تحولات روز ۲۳۲ عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

**********************************************

درخواست نیروهای ملی فلسطین برای اجرای حکم دادگاه لاهه

نیروهای ملی و اسلامی فلسطین خواستار اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف تجاوزات اشغالگران علیه رفح و بازگشایی گذرگاه آن شده و تاکید کردند باید اقدام جدی جهت توقف کامل جنگ انجام شود.(لینک)

واکنش حماس به مانورهای جدید آمریکا و اسرائیل درباره مذاکرات

جنبش حماس فلسطین ادعاهای منابع آمریکایی و رژیم صهیونیستی درباره تلاش آنها برای احیای مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا را دروغ خوانده و تاکید کرد همه این‌ها مانور جدیدی از جانب دشمن برای ادامه تجاوزات و گسترش جنگ است.(لینک)

نشست مشترک ماکرون با چند کشور عربی در کاخ الیزه درباره غزه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که با کمیته وزارتی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در این نشست تاکید کرد: ما بر آتش بس در غزه، آزادی گروگان‌ها، کمک‌ها و راه حل دو دولتی تاکید می‌کنیم و هیچ جایگزینی برای صلح دائمی وجود ندارد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه هم با صدور بیانیه ای تاکید کرد که وی در دیدار با وزرای خارجه قطر، مصر، عربستان سعودی و اردن بر مخالفت این کشور با حملات نظامی اسرائیل به رفح تاکید کرد و خواستار آزادی گروگان‌ها (اسرا) و آتش بس در غزه شد.

آفریقای جنوبی: لاهه باید حکم توقف تجاوز به کل غزه را صادر کند

سخنگوی تیم حقوقی آفریقای جنوبی با استقبال از حکم دادگاه لاهه درباره ضرورت توقف حمله رژیم اشغالگر به شهر رفح، خواستار صدور چنین حکمی درباره تجاوز صهیونیست‌ها به کل نوار غزه شده و تاکید کرد که به تماس با شورای امنیت در این زمینه ادامه می‌ دهد.

مقاومت فلسطین تجمع و تجهیزات نظامیان صهیونیست را درهم کوبید

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد، خودروهای زرهی و نظامیان دشمن را در محورهای خطوط درگیری در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیده است.

آمار جنایات ضد بشری اسرائیل در طول نزدیک ۸ ماه جنگ غزه

در دویست و سی‌امین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه مهمترین آمار جنگ نسل‌کشی اشغالگران علیه مردم فلسطین را منتشر کرد.

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین آمار قربانیان جنایات اشغالگران در نوار غزه مربوط به زنان و کودکان است و بسیاری هم بر اثر محاصره سنگینی که دشمن اشغالگر به غزه تحمیل کرده است، بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند.

دیدار رؤسای موساد و سیا با نخست‌وزیر قطر در مورد مذاکرات پیرامون غزه

شبکه کان رژیم اسرائیل همزمان با سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به غرب آسیا گزارش داد که رئیس سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) با نخست وزیر قطر و رئیس سیای آمریکا به‌منظور ترسیم مسیر جدید مذاکرات برای توافق آتش‌بس و پایان دادن به جنگ دیدار داشته است و از طرفی، بین نخبگان امنیتی این رژیم بر سر اهمیت انعقاد توافق تبادل اسرا با حماس، اجماع و اتفاق نظر جامعی وجود دارد.

محورهای موردبحث بلینکن با گانتس و همتای آلمانی خود

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، بلینکن در تماس تلفنی با بنی گانتس عضو کابینه جنگ اسرائیل بر موضع بایدن در مورد عملیات بزرگ در رفح تأکید کرد.

بر اساس ادعای وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت افزایش سطح کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد.

بلینکن در تماس با گانتس همچنین در مورد اهمیت پایان دادن به مذاکرات مصر و اسرائیل در مورد بازگشایی گذرگاه مرزی رفح بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در تماسی با همتای آلمانی خود درباره تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرد.

بلینکن و همتای آلمانی‌اش همچنین بر اهمیت پرهیز از تشدید تنش در غرب آسیا توافق کردند.

مخالفت رئیس‌جمهور فرانسه با حمله نظامی اسرائیل به رفح

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که با کمیته وزارتی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در این نشست تأکید کرد: ما بر آتش‌بس در غزه، آزادی گروگان‌ها، کمک‌ها و راه‌حل دودولتی تأکید می‌کنیم و هیچ جایگزینی برای صلح دائمی وجود ندارد.

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه هم با صدور بیانیه‌ای ابراز کرد که وی در دیدار با وزرای خارجه قطر، مصر، عربستان سعودی و اردن بر مخالفت این کشور با حملات نظامی اسرائیل به رفح تأکید کرد و خواستار آزای گروگان‌ها (اسرا) و آتش‌بس در غزه شد.

بر اساس بیانیه کاخ الیزه، ماکرون همچنین در این دیدار به‌صراحت اظهارات جدید اسرائیل در مورد شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد و بر عزم پاریس برای تشدید تحریم‌های مربوط به شهرک‌سازی به‌ویژه در سطح اروپا تأکید کرد.

در این نشست همچنین راه‌های اجرای مؤثر راه‌حل دودولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نشست مشترک ماکرون با چند کشور عربی در کاخ الیزه درباره غزه

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی از نشست امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با کمیته وزرای اجلاس سران عربی ـ اسلامی برای بحث در مورد تشدید تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

وزارت خارجه قطر نیز تأکید کرد که اعضای کمیته اجلاس سران عربی و اسلامی با ماکرون درباره تحولات خطرناک در غزه گفت‌وگو کردند.

دوحه تأکید کرد اعضای این کمیته بر تشکیل کشور فلسطین در امتداد مرزهای ۱۹۶۷ به‌پایتختی قدس شرقی تأکید کردند.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم گفت: هیئت اجلاس سران عربی ـ اسلامی با ماکرون درباره راه‌های حل‌وفصل اوضاع انسانی غزه بحث و تبادل نظر کردند.

به‌گفته وی، این هیئت با رئیس جمهور فرانسه در مورد برقراری کامل آتش‌بس در نوار غزه گفتگو کرد.

وی افزود: ما از تمام تلاش‌های بین‌المللی عادلانه برای تحقق این امر حمایت می‌کنیم.

ادعای جدید سنتکام: یک فروند موشک کروز یمنی‌ها را رهگیری کردیم!

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد: نیروهای ما یک موشک کروز زمین به هوا را در منطقه تحت کنترل یمنی‌ها رهگیری کردند.

بر اساس ادعای سنتکام، این موشک تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای آمریکایی، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه بود.

حمله پهپادی جدید مقاومت عراق به ایلات اشغالی

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر یک هدف حیاتی در ایلات (ام‌الرشراش) واقع در اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به قتل‌عام رژیم غاصب (صهیونیستی) علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان شامگاه جمعه مطابق با ۲۰۲۴/۵/۲۴ هدف حیاتی در ایلات «ام‌الرشاش» را با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق بار دیگر در این بیانیه بر تداوم این حملات برای درهم کوبیدن مواضع و استقرار نیروهای دشمن تأکید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =