افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی دانشگاهی کشور در کرمانشاه

بزرگترین نیروگاه خورشیدی هیدروژنی دانشگاهی کشور با حضور استاندار کرمانشاه و مسؤولان وزارت نفت در دانشگاه صنعتی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح این نیروگاه خورشیدی با اشاره به برخی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به کرمانشاه، اظهارکرد: با عنایتی که ایشان به مسائل مختلف استان داشتند، مقرر شد حدود ۲۸۳ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که پس از این سفر انجام دادیم، ۱۸۳ میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه شد تا مجموع اعتبارات اختصاصی وزارت نفت به استان به حدود ۴۶۳ میلیارد تومان برسد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد این اعتبارات محقق شده، تصریح کرد: بخشی از این اعتبارات در سفرهای شهرستانی صرف پروژه‌های نیمه کاره شده که غالبا آموزشی بودند.

صحرایی افزود: یکی از پروژه‌هایی که از محل این اعتبارات ساخته شد، پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

به گفته این مسئول، استفاده از انرژی پاک در دانشگاه صنعتی کرمانشاه می تواند الگویی برای سایر مراکز دولتی و غیردولتی استان باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، گفت: با جدیتی که در مجموعه همراهان ایشان وجود دارد، مسیری که شروع کرده‌اند با قوت ادامه خواهد داشت.

فاز دوم پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی اجرایی می‌شود

علیرضا دودمان تیپی رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه را از جمله پروژه های مصوب دور اول سفر شهید آیت الله رییسی به کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: این پروژه از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ظرفیت ۵۴۰ کیلووات (نیم مگاوات) در مساحت پنج هزار متر مربع طی یکسال ساخته شد.

دودمان تیپی این پروژه را بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاهی در کشور اعلام کرد و گفت: میزان تولید برق در این پروژه بیش از نیاز فعلی دانشگاه با حدود ۲۰۰ کیلووات مصرف است.

وی با بیان اینکه احداث فاز توسعه این نیروگاه در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: فاز توسعه‌ای نیروگاه خورشیدی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در مساحت حدود پنج هزار متر مربع حدود ۱۹ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که مصوب شده است.

به گفته این مسئول، با اجرای فاز دوم، ظرفیت نهایی تولید برق در این دانشگاه به ۱.۱ مگاوات افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر/

کد خبر: 1231877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =