نیاز به سیاستمدار اجماع‌ساز پس از شهید رئیسی/ همبستگی اجتماعی، مهم‌ترین اولویت کشور است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان امروز مهم‌ترین اولویت کشور همبستگی اجتماعی و همدلی است، گفت: اکنون نیاز به سیاستمدار اجماع ساز پس شهید رئیسی احساس می‌شود.

عباس آخوندی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در شرایطی که حجت الاسلام رئیسی شهید شده است، تشکل‌های دانشجویی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و هدایت افکار مردم، وظایف مهمی برعهده دارند، گفت: در حال حاضر مردم برای بازگشت به پیگیری امور سیاسی کشور نیاز به رهبر فکری دارند.

بیشتر بخوانید:

رسالت سنگین تشکل‌های دانشجویی تا انتخاب رئیس جمهور/ دولت آینده وحدت‌ آفرین باشد

وی با بیان اینکه در حال حاضر حلقه محکم و واسطی که مردم جامعه را به یکدیگر و جامعه را به دولت وصل کند، وجود ندارد، گفت: در چنین شرایطی نیروی فکری که مردم و حتی تشکل‌های دانشجویی را به جهات خاصی هدایت کند نیز وجود ندارد.

فقدان سیاست‌مدار اجماع‌ساز در کشور

آخوندی تصریح کرد: به عقیده من، اکنون برخی از کارهای کشور، سوق دادن و هدایت افکار عمومی بر عهده تشکل‌های دانشجویی است. به ویژه اینکه اکنون ما با مشکل سیاست مدار هم تراز حجت الاسلام رئیسی در جمهوری اسلامی روبه رو هستیم. در حالی که نیاز به سیاست مداری اجماع ساز پس شهید رئیسی احساس می شود. در حال حاضر فردی در قد و قامت و جایگاه ریاست جمهوری که بتواند اجماع ساز باشد و کشور را به سمت و سوی هدایت کند، شاید کم‌تر وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: جنبش دانشجویی وظیفه سنگینی برعهده دارد و باید به میدان عمل بیاید تا مردم را حول یک موضوع یا ایده سیاسی جمع کند. در چنین شرایطی کشور و افکار عمومی جامعه به سمت تصمیمات جدی سوق داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجماع مردم جزو اولویت‌های کشور است، عنوان کرد: تشکل‌های دانشجویی، قشر نخبگانی و دانشگاهی در شرایط فعلی کشور باید با ارائه ایده‌های سیاسی و اجتماعی، مردم را به مشارکت های سیاسی ترغیب کرده و افق امید را برای آنان ترسیم کنند.

آخوندی افزود: در چنین شرایطی رئیس جمهور آینده که به جای حجت الاسلام ابراهیم رئیسی فعالیت می‌کند با تکیه بر مردم و این اجماع مردمی می‌تواند کشور را اداره کند. در غیر این‌صورت و با توجه به افشاگری‌های سیاسی و نزاع‌های سیاسی؛ سرانجام مناسبی انتظار ملت و کشور را نمی‌کشد و مردم دچار نوعی سرگردانی و حیرانی می‌شوند.

شکل‌گیری مثلث مردم، دولت و دانشگاه

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به دغدغه‌ها، انتقادات و پیشنهادات مطرح شده از سوی جریان دانشجویی اهمیت ویژه‌ای می‌داد. البته نقدهایی نیز به عملکرد دولت سیزدهم وارد است. علاوه برآن؛ نحوه تعامل دولت با مردم نیز بسیار مناسب بود. به گونه‌ای که احساس امنیت را به مردم منتقل می‌کرد.

وی با بیان اینکه با وجود تمام انتقادات وارده به دولت سیزدهم؛ اما دولتی ممتاز با عملکرد مناسب بود، مطرح کرد: حجت الاسلام رئیسی اهمیت تعامل با مردم و قشر نخبگانی به درستی متوجه شده بود. به عنوان مثال دولت سیزدهم تمام بیشتر وزرا و معاونان رئیس جمهور در برنامه‌های هفته بسیج شرکت کردند یا وزار و شخص رئیس جمهور به مناسب روز دانشجو با دانشگاه‌ها آمدند.

آخوندی در پایان بیان کرد: حجت الاسلام رئیسی اعتقاد داشت که باید مثلث گفتمانی بین دولت، مردم و دانشجو/دانشگاه ایجاد شود تا صدای دانشجویان و مردم به گوش مسئولان برسد و از سوی دیگر دولتمردان نیز مردم و نخبگان را در جریان امور و علل پیشرفت نکردن در برخی امور قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =