هوش مصنوعی به کمک تقویت ابزارهای آموزشی اردبیل می‌آید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: رویکرد نوسازی مدارس در بحث هوشمندسازی مدارس تنها محدود به تهیه لپ‌تاپ و نصب پروژکتور نشده و ما موضوع هوش مصنوعی را در تقویت ابزارهای آموزشی جدی گرفتیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اردبیل، بهزاد محمدی‌خلفلو، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار، داشت: سعی ما بر این است تا از جدیدترین امکانات در این بخش به ویژه توسعه آزمایشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در این زمینه مهم و اساسی است، بحث استفاده مدارس از انرژی‌های تجدیدپذیر است که در قالب تفاهمنامه‌ای با «ساتپا» قرار است با تأمین ۸۰ درصد هزینه از سوی این مجموعه، پشت‌بام مدارسی که بالای ۲۰۰ متر مربع است، به صفحات پنل خورشیدی مجهز شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با تشریح برنامه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی و روند پیگیری آن گفت: از ابتدای دولت چهاردهم و با ابلاغ برنامه‌های نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با تاکید استاندار اردبیل جلسات و نشست‌های تخصصی با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا ما کار را در چند حوزه با موفقیت به پیش ببریم.

محمدی‌خلفلو با بیان اینکه در این طرح قرار است ۲۶۹ مدرسه ۱۲ کلاسه به تعداد سه هزار و ۲۲۸ کلاس درس اجرایی و عملیاتی شود، افزود: با توجه به اینکه پایه اصلی نهضت توسعه عدالت آموزشی جلب مشارکت مردم است، ما در این طرح علاوه بر استفاده از ظرفیت خیران و مشارکت اجتماعی صنایع، نهادها و بنیادهای انقلابی، سعی ما بر این است تا از مشارکت فراگیر مردمی نیز در این راستا بهره بگیریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گام نخست حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در پیگیری‌های جدی نوسازی قرار گرفت و ما تاکنون ۵۶ مدرسه جایگزین فضاهای کانکسی را تحویل دادیم تا ۹۰ درصد کار در این حوزه به انجام برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد باقیمانده کار در این حوزه تا خرداد سال آینده تکمیل و از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۴ هیچ دانش‌آموزی در استان در مدارس کانکسی تحصیل نخواهد کرد، اضافه کرد: دومین گام در این طرح برچیده شدن مدارس سنگی ناایمن است که در این زمینه نیز ۵۶ مدرسه سنگی ناایمن در قالب ۲۴۴ کلاس درس شناسایی شده که با همکاری بنیاد علوی، احداث مدارس جایگزین این واحدهای آموزشی در اولویت سال آینده است.

محمدی‌خلفلو بخش سوم را مربوط به مدارس تخریبی اعلام کرد و ادامه داد: در استان ۱۸ مدرسه در قالب ۱۷۷ کلاس درس در این حوزه شناسایی شده تا عملیات ساخت فضاهای آموزشی جدید را در این حوزه با تخصیص اعتبار و زمانبندی مشخص به پیش ببریم.

وی بیان کرد: مدرسان تأیید صلاحیت شده، مدرسانی هستند که شرایط عمومی و صلاحیت موضوعی آنها برای تدریس دوره‌های آموزشی کارکنان دولت بر اساس این دستورالعمل تأیید شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اهداف اجرای دوره‌های آموزشی تربیت مدرسان را یادآور شد و ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای شناسایی و توانمندسازی مدرسان واجد صلاحیت، تدریس در دوره‌های آموزشی کارکنان دولت و ممیزی مهارت‌ها و توانایی‌های علمی و آموزشی مدرسان به منظور انتخاب مدرسان واجد صلاحیت تدریس در دوره‌های آموزشی کارکنان دولت از جمله این اهداف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1264789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =