به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، رامبد جوان پس از سالها دوری از برنامه سازی تلویزیونی اینبار با برنامهای جدید خود به نام «کارناوال» پا به عرصه نمایش گذاشته با این تفاوت که شبکه نمایش خانگی فیلمنت پخش آن را به عهده دارد و رامبد جوان با تلویزیون فاصله گرفته است.
این برنامه که ترکیبی از همه چیز است یعنی برنامه خندوانه خود رامبد جوان با برنامه عصر جدید احسان علیخانی و چند رئالیتی شوی دیگر ترکیب شده، فعلا مشخص نیست مخاطب باید منتظر چه چیزی باشد. برنامهای که به نظر می رسد نتوانسته آنچه در ذهن نویسنده و کارگردان است را در عمل ساخته و پرداخته کند و یک چیزی ترکیبی از همه چیز جلوی چشم مخاطب به نمایش در می آید.
ساخته جدید رامبد جوان با قسمتی به نام «افتتاحیه» که قسمت ماقبل قسمت اول است پیش از آغاز جنگ ۱۲ روزه منتشر شد. اما در کنار برنامه کاناوال برنامه دیگری به نام «کارناوالتر» ساخته شده که محوریت آن را مهسا طهماسبی به عنوان راوی بر عهده دارد. قسمتی بی مزه که در آن مهمانان و شرکت کنندگان در برنامه «کارناوال» در تدارک شروع برنامه خودشان هستند و مهسا طهماسبی با پوشیدن لباسهایی غیرمتعارف به سراغ تک تک آنان رفته و آیتم هایی را به صورت گفتوگو اجرا می کند. گفتوگوهایی که مخاطب ترجیح میدهد کنترل را بردارد و برنامه را با سرعت به جلو بزند.
بازگشت بیرمق رامبد جوان با «کارناوال»
در بخشی های دیگر از برنامه افتتاحیه مهسا طهماسبی در میان جمعیت تماشچیان نشسته و همانند یک تماشاچی به تماشای اجراهای برنامه افتتاحیه نشسته است، گاهی هم به دوربین نگاه می کند و از روند اجراهای برنامه چیزی میگوید. اجراهایی که فقط مهسا طهماسبی مانند یک آیتم پشت صحنه مخاطب آن است. دقیقا همان کاری که محمود کریمی در پشت صحنه خندوانه انجام میداد با این تفاوت که کریمی فقط یک صدای پشت دوربین که با مهمانان در پشت صحنه گفتوگو میکرد اما در برنامه «کارناوال تر» طهماسبی خودش جلوی دورین قرار دارد.
یکی از اشتباهات رامبد جوان در ساخت برنامه کارناوال ساخت یک برنامه جانبی به نام «کارناوالتر» است که پخش جداگانهای دارد و در ازای پخش هر قسمت از برنامه اصلی یک شماره جدید از کاناوال تر نیز پخش می شود و اشتباه دیگر رامبد جوان استفاده از مهسا طهماسبی به عنوان راوی و گوینده و محور این برنامه است. بازیگری که با وجود شرکت در همه برنامه های رئالیتی شو در سکوهای نمایش خانگی اما رزومه پر و پیمانی در دنیای سینما و تلویزیون ندارد و علاوه بر آن هیچگونه رزومه ای در زمینه اجرا ندارد که بخواهد این برنامه را پیش ببرد و تلاشش برای پر انرژی بودن تصنعی به نظر میرسد و طبیعتا استفاده از افرادی متبحرتر می توانست گزینه جذاب تری برای چنین برنامهای باشد.
علاوه بر تبلیغات بسیار زیاد و کلافه کننده ای که در برنامه «کارناوال» وجود دارد، برنامه «کارناوال تر» نیز از این تبلیغات بی نصیب نبوده و مخاطبی که هزینه کرده تا اشتراک فیلمنت را بخرد در ازای تماشای هر قسمت از «کارناوال» و «کارناوال تر» باید تماشای کلی تبلیغ را بپذیرد که در نهایت مجبور می شود کنترل را بردارد و برنامه را جلو بزند و تبلیغات را رد کند و اگر فکری به حال این مورد اذیت کننده نشود ساخته جدید رامبد جوان در همان قسمت های ابتدایی با شکست سنگینی مواجه خواهد شد.
در برنامه خندوانه آیتم های پشت صحنه بخشی از برنامه اصلی بود اما در اشتباه محاسباتی رامبد جوان برنامه «کارناوال تر» برنامه ای جداگانه از برنامه اصلی و مخاطبی که پای برنامه نشسته برای استفاده از آن سکوی نمایش خانگی حق خرید اشتراک داده است و هزینه دیگری را برای خرید بسته اینترنتی مصرف کرده و حوصله ندارد که برای دو برنامه پر تبلیغ مجزا خصوصا برنامه پشت صحنه ای آن یعنی «کارناوال تر» هزینه کند و رامبد جوان باید بپذیرد سبک و سیاق برنامه سازی در پلتفرم با تلویزیون بسیار متفاوت است.
حالا اینکه رامبد جوان با همه این شرایط یعنی استفاده از چهره های بسیار تکراری مانند علی اوجی، امیرمهدی ژوله، امیرحسین رستمی، رویا میرعلمی و... که حرف جدیدی برای گفتن ندارند، تعداد بسیار زیاد تبلیغات در برنامه، ساخت یک برنامه جانبی بی مزه به نام «کارناوال تر» در کنار برنامه اصلی و قرارگیری نادرست مهسا طهماسبی به عنوان محوریت این برنامه جانبی، و از همه مهمتر مشخص نبودن ماهیت اصلی خود برنامه چقدر خواهد توانست برنامهاش را پیش ببرد بستگی به این دارد که آیا تغییراتی در ریتم و محتوای آن ایجاد خواهد شد یا خیر؟ زیرا ساخته جدید رامبد جوان شدیدا نیاز به بازنگری دارد.
انتهای پیام/
نظر شما