به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سیستان و بلوچستان، منصور بیجار در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه نخستین گام این طرح، افزایش ظرفیت رشتههای پزشکی بوده است، افزود: هدف نهایی این برنامه، خودکفایی استان در تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص در تمامی حوزههاست.
وی با اشاره به فاصله موجود میان سیاستهای ملی و نیازهای محلی اظهار داشت: هرچند اقدامات ارزشمندی در وزارتخانههای علوم و بهداشت در دست اجراست، اما برای پاسخگویی به شرایط خاص سیستان و بلوچستان باید بومیسازی و بازنگری جدی در برنامههای آموزش عالی صورت گیرد.
استاندار، آموزش عالی را موتور محرک توسعه منطقه معرفی کرد و گفت: دانشگاهها باید بیش از تولید مدرک، به سمت تربیت نیروی کارآمد برای حل مسائل استان حرکت کنند. ساختار آموزشی موجود نیازمند انسجامی نوین و متناسب با واقعیتهای بومی است که تحقق آن تنها با پیگیری مستمر و باور به تحول امکانپذیر خواهد بود.
بیجار ضمن اعلام حمایت کامل مدیریت استان از طرحهای کاربردی و نوآورانه آموزش و پرورش، بر ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی دانشآموزان، کلاسها و فضاهای آموزشی تأکید کرد و گفت: برنامهریزی دقیق بدون دادههای شفاف و کامل ممکن نیست.
وی همچنین تعیین تکلیف اراضی آموزشی، بهروزرسانی طرحهای جامع شهری، رفع کمبود ناوگان حملونقل دانشآموزی و نیازسنجی مدارس استثنایی را از اولویتهای فوری دانست و خواستار تشکیل کمیتهای تخصصی برای بررسی موضوع بازماندگی از تحصیل و مشخص شدن وظایف دستگاههای مرتبط شد.
استاندار در پایان نقش رسانهها را در بازتاب دستاوردها و واقعیتهای آموزش و پرور استان حیاتی توصیف کرد و افزود: اطلاعرسانی درست میتواند هم در جلب اعتماد عمومی و هم در تقویت مشارکت اجتماعی برای پیشبرد اهداف آموزشی مؤثر باشد.
خبرنگار: عبدالقادر پاداش
انتهای پیام/
نظر شما