بازیگر «امشب فقط برای تو»: آیا می شود سالن های مناسب اجرا را از آدم های خاص گرفت؟

نمایش «امشب فقط برای تو» روزهای پایانی اجرا را پشت سر می گذارد، محبوبه تفضلی تنها بازیگر زن این نمایش است، او درباره مشکلات پیش روی بازیگران جوانی که وارد حرفه تئاتر می شوند، می گوید: برای ورود به این حرفه؛ مشکلات مالی، لابی ها، عدم توجه به توانایی ها و بسیاری موارد دیگر می تواند سد راه یک بازیگر جوان برای رسیدن به خواسته هایش باشد.

محبوبه تفضلی بازیگر نمایش «امشب فقط برای تو» درباره نحوه علاقمند شدنش به بازیگری در تئاتر به ایسکانیوز، گفت: نمایشنامه های چخوف همیشه برای من جذاب بوده شاید چون اولین نمایشنامه ای که خواندم از آثار چخوف بود و در واقع با خواندن متون نمایشی این نویسنده روسی به تئاتر علاقمند شدم.
او ادامه داد: ایفای نقش در نمایش های کلاسیک دشوار است چون بازیگر نیاز به شخصیت پردازی و تیپ سازی های تکنیکی دارد تا بتواند نقش را برای مخاطب باورپذیر کند. همسان سازی شخصیت های چخوف با باورهای امروزی جامعه و نشان دادن فقر فرهنگی و پارادوکس هایی که شخصیت های نمایش در عین سادگی از خود نشان می دهند از تجربیاتی بود که به واسطه حضور در این نمایش به دست آوردم.

تفضلی افزود: برای درک نوشته های چخوف، باید با شرایط اجتماعی دوران این نویسنده آشنا شویم تا بتونیم به تحلیل درستی از شخصیت های به ظاهر ساده ی این نویسنده برسیم؛ در تمرین هایی که برای نمایش «امشب فقط برای تو» داشتیم سعی کردیم به درک درستی از فضای حاکم بر آثار چخوف و جامعه ای که او در آثارش به آن می پردازد برسیم.
بازیگر نمایش «امشب فقط برای تو» درباره مشکلات پیش روی بازیگران جوانی که وارد حرفه تئاتر می شوند، گفت: برای ورود به این حرفه؛ مشکلات مالی، لابی ها، عدم توجه به توانایی ها و بسیاری موارد دیگر می تواند سد راه یک بازیگر جوان برای رسیدن به خواسته هایش باشد، این مشکلات می توانند باعث مرگِ استعداد و انگیزه در فرد شوند. در شرایط موجود آیا این امکان وجود دارد که سالن های مناسب اجرا را از آدم های خاص گرفت؟ چگونه می شود درآمد بازیگران تئاتر را افزایس داد؟ آیا این امکان وجود دارد که هزینه کلاس های آموزش بازیگری تئاتر را کاهش داد؟ آیا می توان دست از بی اخلاقی ها برداشت؟ در واقع همه ما تحت تاثیر آسیب های حرفه خودمان هستیم.

گفتنی است؛ نمایش «امشب فقط برای تو» به کارگردانی وحید اخوان است که بر اساس دو نمایشنامه «آواز قو» و «خواستگاری» نوشته شده است، این نمایش هر شب ساعت 21 در خانه موزه استاد انتظامی به روی صحنه می رود. وحید اخوان، رضا بنفشه خواه، امیر حسین بابابی و محبوبه تفضلى بازیگران «امشب فقط برای تو» هستند.
503502

کد خبر: 674882

وب گردی

وب گردی