رشد 51 درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 6 هزار و 544 قرارداد و ارزش آن به بیش از 765 میلیارد ریال رسید که نسبت به دوشنبه گذشته رشد 51 درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به 4 هزار و 332 قرار داد رسیده بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از بورس کالا، پس از رشد اول هفته ای در بازار فلز زرد، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای با روند نزولی همراه شد، البته این در شرایطی است که سر رسید اردیبهشت سال آینده رشد اندکی بر خلاف سایر سر رسید ها تجربه کرد.

به این ترتیب طی روز دوشنبه در بازار آتی بورس کالای ایران سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 117 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.27 درصدی را نسبت به روز یکشنبه به ثبت رساند، همچنین سکه تحویل آبان ماه با افت 0.15 درصدی به قیمت یک میلیون و 130 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 141 هزار تومان معامله و با کاهش 0.18 درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اسفند با 0.04 درصد افت به قیمت یک میلیون و 154 هزار تومان به فروش رسید. این در شرایطی است که در پایان سررسید ها قرارداد اردیبهشت ماه سال آینده بر خلاف سایر سر رسیدها روند صعودی در پیش گرفت و با نرخ یک میلیون و 172 هزار تومان افزایش 0.03 درصدی را به ثبت رساند.

از طرفی دیروز همزمان با ثبات نسبی اونس جهانی طلا و عقب نشینی دلار قیمتها در بازار نقدی طلا و سکه نیز با کاهش جزئی همراه شد.

به طوری که ارزش سکه امامی و نیم‌سکه به ترتیب 4 هزار و 200 و یک هزار تومان نسبت به روز یکشنبه کاسته شد و با قیمت‌های یک میلیون و 115 هزار و 500 تومان و 573 هزار تومان به فروش رسیدند.

همچنین هرگرم طلای 18 عیار نیز با قیمت 113 هزار و 829 تومان به فروش رسید که نسبت به روز یکشنبه گذشته، 35 تومان افت قیمت را تجربه کرد.

این در حالی است که طی این روز قیمت سکه بهارآزادی، ربع‌سکه و سکه گرمی نسبت به روز گذشته تغییری نکرده بود.

در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 52 سکه به ارزش 578 میلیون ریال رسید.

بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

602/401

کد خبر: 675675

وب گردی

وب گردی