سینماحقیقت میزبان فیلم‌های مستند فوتبالی شد

دو فیلم مستند با موضوع تیم‌های پُر‌طرفدار فوتبال ایران، متقاضی شرکت در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، فیلم‌های مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده و «از نفت تا نفت» ساخته عبدالرضا وفایی، عناوین دو فیلم مستند فوتبالی هستند که به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شده‌اند.
«ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» نگاهی به تاریخچه‌ی تیم فوتبال ملوان و عشق و علاقه هواداران به این تیم ریشه‌دار شمالی دارد. «از نفت تا نفت» هم تاریخچه‌ی تیم فوتبال نفت آبادان از زبان بنیانگذاران فوتبال آبادان تا نسل حاضر فوتبالست‌های آبادانی را روایت می‌کند.
الله‌کرم رضایی‌زاده متولد سال 1338 در خلخال و فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما است. در کارنامه فیلمسازی او، ساخت آثاری چون تولدی در آتش، رسم عاشقی همینه، اینجا خورشید می‌درخشد، بر آستان نجابت دریا و... به چشم می‌خورد.
عبدالرضا وفایی هم متولد سال 1364 در بهبهان است و تاکنون مستندهای مردم آبادان وکیلم؟، عدنان و عادل، تو جاودانه تاریخی و کیمیاگران را ساخته است.
مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به مدت زمان 60 دقیقه، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ارائه شده است. مستند «از نفت تا نفت» هم تولید سال 1394 صداوسیمای مرکز آبادان است. مدت زمان این فیلم 36 دقیقه است.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

508502

کد خبر: 679450

وب گردی

وب گردی