جلسه رای اعتماد به وزرا نقطه عطف تعامل دولت و مجلس بود

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه رای اعتماد به سه وزیر در 11 آبان ماه، نقطه عطفی در تاریخ مجلس دهم در تعامل مجلس و دولت بود.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی روز پنجشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجلس نهم، مجلسی تقابلی با دولت بود و وزرایی که رای اعتماد گرفتند در این مجلس رد شده بودند.

وی یادآور شد: به هر صورت مجلس دهم نشان داد که یک رویکرد عقلانی و اعتدالی و تعاملی با دولت را دارد.
صادقی گفت: اتفاق خیلی جالبی که در جلسه رای اعتماد افتاد این بود که دوستان مخالف همه تلاش خود را کردند و از هیچ کاری فروگذار نکردند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره بورسیه ها گفت: آخرین اقدام من سووال از وزیر علوم بود که اولا تعداد بورسیه ها پس از انقلاب تا کنون را گزارش دهند و ثانیا بورس هایی که دولت گذشته داده است مبانی قانونی و ایرادهای قانونی آن را بیان کند.
وی افزود: همچنین پاسخ دهند که کمیته ای که برای رسیدگی به وضعیت بورسیه ها تعیین شد چه تصمیماتی گرفته و این تصمیمات تا چه حدی بر مبانی قانونی است و فهرست مقام های قبلی و فعلی را در بورسیه ها بدهد و بگویند چه تصمیمی درباره آنها گرفته شده است.
صادقی همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رویکرد کلی و نگاه غیررسمی به انتخابات ریاست جمهوری، آقای روحانی است اما در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هیچ بحثی درباره مصداق ها صورت نگرفته است.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها ا 14 تا 21 آبان ماه برپا است.

302/300

کد خبر: 703788

وب گردی

وب گردی