نقش ممتاز دانشگاه‌ها در گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن بیان اینکه دانشگاه‌ها در گسترش اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی نقش ممتازی دارند بر ضرورت جهت‌گیری تحقیقات و فناوری در کشور با تجمیع ایده‌ها در راستای رفع مشکلات کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پیوندی امروز در اولین همایش روز فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها در گسترش اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی، هویت‌بخشی و ارتقاء منزلت و برتری کشور نقش ممتازی دارند، اظهار کرد: لازم است با جدیت بیشتر از دانشگاه‌های کشور حمایت شود و از آن سو دانشگاه‌ها نیز به مشکلات کشور توجه جدی داشته باشند تا از دانشگاه‌های تیپ یک و دو به دانشگاه‌های نسل سوم ارتقاء یابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دوره فعالیت دانشگاه‌ها فقط در حوزه آموزش و پژوهش گذشته است و دانشگاه‌ها باید در تولید ثروت و تبدیل فناوری به محصول گام بردارند. انتظار کشور از دانشگاه‌های بزرگ این است که در این بخش حرف جدیدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پاسخگویی اجتماعی را به عنوان رسالت ویژه خود برگزیده است، گفت: در همه ماموریت‌ها از جمله در حوزه فناوری و نوآوری توجه حداکثری به نیازها و تقاضاهای جامعه و البته برآورده کردن آنها و پذیرفتن مشکلات سلامت جامعه را سرلوحه خود قرار داده‌ایم.

پیوندی گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه را از دو شرکت به 33 شرکت در سال 95 دستاوردی بزرگ عنوان کرد و گفت: گسترش شبکه‌های علمی در حوزه‌های مختلف و تاسیس چهار مرکز رشد و افزایش قابل ملاحظه در حمایت و تسهیلات فناورانه در قالب وام و گرند فناورانه و توسعه زیرساخت‌های فناوری و همچنین افزایش ارتباط بین‌بخشی در داخل و خارج از کشور از طریق انعقاد و پیگیری تفاهمنامه نشان‌دهنده توانمندی‌های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: البته هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم و آرمان و افق‌های ما بسیار بلند است. مسوولان از ما به عنوان پژوهشگران و مدیران دانشگاه انتظار دارند در جهت رفع نیاز مردم حرف جدیدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بازنگری جدی در روند حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را در دستور کار قرار دهیم، اظهار کرد: متاسفانه جهت‌گیری تحقیقات و فناوری در کشور ما چندان مناسب نیست در حالی که باید تحقیقات با جهت‌گیری در مسیر مشخصی با تجمیع ایده‌ها و آرمان‌ها قرار گیرند.

پیوندی همچنین به اولین همایش روز فناوری سلامت اشاره کرد و افزود: این همایش که با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همراهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، به عنوان رویه‌ای نوین بر آن است که تحت عنوان پلی بین رشته‌های علوم پزشکی و فن و مهندسی در حوزه سلامت عمل کرده و زمینه‌ساز توسعه فناوری سلامت کشور شود.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 734493

وب گردی

وب گردی