قره خانی: تجربه های بین المللی «اردکانیان» به گذر از بحران آب کمک می کند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: «رضا اردکانیان» وزیر پیشنهادی نیرو تجربه هایی گرانسنگی در زمینه آب دارد که با تصدی این وزارتخانه می تواند از این تجربه ها برای گذر از بحران آب استفاده کند.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله قره خانی وز دوشنبه در سی و دومین کنفرانس بین المللی برق، افزود: معرفی اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو را به فال نیک می گیریم که به سبب تحصیلات دانشگاهی و تجربه های ملی و بین المللی می تواند در این وزارتخانه راهبردی موثر واقع شود.
وی اظهار امیدواری کرد که اردکانیان با رای قاطع نمایندگان مجلس در جلسه رای اعتماد، تصدی وزارت نیرو را به عهده بگیرد.
قره خوانی ابراز امیدواری کرد با بکارگیری نیروهای شایسته در صنعت آب و برق و استفاده از شیوه های نوین و همچنین همکاری مجلس، وزارت نیرو بتواند معضلات را با موفقیت پشت سر بگذارد.
سی و دومین کنفرانس برق امروز در پژوشگاه نیرو آغاز بکار کرد و تا سوم آبانماه ادامه دارد.
رئیس مجلس نامه رئیس جمهوری برای معرفی وزیران پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری را اعلام وصول کرد.
پس از آنکه مجلس در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» رای اعتماد نداد، رییس جمهوری «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد.
اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد؛ وی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (1362) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏

منبع: ایرنا

302

کد خبر: 849963

وب گردی

وب گردی