نیمار با همه فرق دارد اینکه جرم نیست / بارسا برای دمبله قیمت گذاشت / اتحاد باشگاه های انگلیسی  در مقابل بن سلمان

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

بارسلونا هنوز خواهان مدافع هلندی است

ماتیاس دی لیخت در اوج جوانی و هنگامی که تنها ۱۹ سال سن داشت بازوبند کاپیتانی آژاکس را بر بازو بست و یکی از مهم‌ترین ارکان حضور این باشگاه در جمع چهار تیم برتر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بود. عملکرد فوق العاده دی لیخت در ترکیب آژاکس باعث شد که تیم‌های زیادی خواهان جذب این بازیکن باشند. در حالی که به نظر می رسید بارسلونا به جذب این مدافع هلندی بسیار نزدیک شده اما دی لیخت در چرخشی عجیب و جالب توجه باشگاه یوونتوس را به عنوان چالش جدید خود انتخاب کرد. مدافع هلندی اما نتوانسته در ترکیب یوونتوس بازی های فوق العاده ای ارائه دهد و عملکرد وی دور از حد تصورات بوده است؛ موضوعی که باعث شده حالا شایعاتی در رابطه با احتمال جدایی زودهنگام او از بیانکونری مطرح شود. اگرچه گفته می‌شود که باشگاه یوونتوس با توجه به سن و سال کم و آینده دار بودن دی لیخت تصمیمی برای فروش این بازیکن ندارد اما حالا سان مدعی شده که بارسلونا برای تقویت خط دفاعی خود قصد دارد از وضعیت نه چندان خوب ستاره هلندی در یووه استفاده کند و یک بار دیگر تلاش خود را برای جذب او انجام دهد.

فرق داشتن نیمار با همه جرم نیست

نیمار یکی از بهترین و بااستعدادترین بازیکنان فوتبال جهان است که از سال 2017 و پس از جدایی پر حاشیه اش از بارسا، در پاری سن ژرمن بازی می‌کند. او در کنار درخشش در زمین فوتبال، همواره حاشیه‌هایی هم داشته و به نظر می‌رسد که جنجال‌سازی در بیرون از مستطیل سبز، جزو علایق این بازیکن برزیلی است. دنی آلوز که در بارسلونا و پاری سن ژرمن و نیز در تیم ملی فوتبال برزیل با نیمار همبازی بوده، درباره این بازیکن گفت:« نیمار در تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان یکی از کاپیتان ها، مسئولیت زیادی دارد. او سبک زندگی خاصی دارد و اصلا به دنیا آمده تا متفاوت با دیگران زندگی کند. او مرتکب هیچ جنایتی نشده و تنها می‌خواهد که متفاوت باشد و این جرم نیست.» آلوز ادامه داد:« نیمار در زمین حرف خود را می‌زند و هم در تیم ملی و هم در تیم باشگاهی اش موفق ظاهر شده است. مردم فکر می‌کنند که فوتبالیست‌ها هیچ مشکلی ندارند و در رفاه و خوشی کامل زندگی می‌کنند و اصلا بحرانی در زندگی ندارند اما این‌گونه نیست و ما هم مثل هر انسانی مشکلات خاص خود را داریم. نیمار از پاک‌ترین انسان‌های است که در طول زندگی ام دیده ام. از نیمار می خواهم که قدر استعداد خود را بداند و از آنچه که دارد؛ برای موفقیتش استفاده کند.»

پروتکل های از سرگیری تمرینات در لیگ انگلیس

در صورت صدور مجوز از سرگیری تمرینات گروهی تیم‌های فوتبال در لیگ برتر انگلیس، بازیکنان حق تکل زدن نخواهند داشت. علاوه بر این باید چمن زمین‌های تمرینی به صورت مرتب ضدعفونی شود تا به این شیوع از شیوع ویروس کرونا در میان فوتبالیست‌ها جلوگیری شود. بهداشت محیط تمرینات یکی از مهمترین مسائلی است که در پروتکل پزشکی مربوط به از سرگیری فعالیت‌های ورزشی گروهی قرار گرفته و در مورد تمرینات فوتبالیست‌ها، مواردی مانند ضدعفونی کردن چمن، پرچم‌های کرنر، مخروطی‌های تمرین، تیر دروازه‌ها و هر چیز دیگری که در زمین تمرینی امکان تماس بازیکنان با آن وجود داشته باشد را شامل می‌شود. در بخشی دیگر از پروتکل پزشکی آمده که بازیکنان در هفته باید دو بار تست کرونا بدهند و هر روز دمای بدن آنها با تب سنج بررسی شود. آنها همچنین از تجمع در کنار یکدیگر، رفتن به مرکز تمرینی یا بازگشت از آن به همراه یکدیگر منع می‌شود. سازمان لیگ فوتبال انگلیس هنوز هیچ واکنشی برای تأیید یا رد ادعاهای مطرح شده درباره پروتکل پزشکی تمرینات از سوی BBC‌ نشان نداده است. فوتبال انگلیس از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد اما به تازگی دولت به انتشار سندی 50 صفحه‌ای به ازسرگیری تمرینات و مسابقات چراغ سبز نشان داده است. با این حال در انگلیس برخلاف دیگر لیگ‌های بزرگ اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا و آلمان، تمرینات نه به صورت انفرادی نه به صورت گروهی هنوز از سر گرفته نشده‌اند و تاریخی دقیق هم برای آن اعلام نشده است.

بارسا روی مهاجم فرانسوی قیمت گذاشت

در تابستان سال ۲۰۱۷ بود که نیمار ساز جدایی کوک کرد و در یک انتقال تاریخی با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاری سن ژرمن پیوست. بعد از جدایی فوق ستاره برزیلی باشگاه کاتالانی به دنبال جذب جانشین برای وی بود که در نهایت آنها وینگر فرانسوی دورتموند یعنی عثمان دمبله را به خدمت گرفتند. عثمان دمبله که با امید های فراوان راهی نوکمپ شده بود، تا به اینجا نتوانسته عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهد چراکه مصدومیت های پیاپی باعث شده این بازیکن از فرم خوب قبلی خود فاصله بگیرد. این موضوع همچنین سبب شده که صبر هواداران و مدیران بارسا درباره این بازیکن به کمترین میزان خود برسد. در ماه‌های اخیر صحبت های زیادی در رابطه با احتمال جدایی عثمان دمبله از بارسلونا در نقل و انتقالات پیش رو به گوش رسیده است. گفته می شود که باشگاه منچستر یونایتد شرایط جذب این بازیکن را دنبال می کند. حالا و در همین رابطه اما مارکا مدعی شده که باشگاه بارسلونا حاضر نیست با مبلغ کمتر از ۶۰ میلیون یورو ستاره فرانسوی خود را به فروش برساند.

اتحاد باشگاه های انگلیسی مقابل بن سلمان

روزنامه انگلیسی سان مدعی شد دست‌کم ده باشگاه انگلیسی قصد دارند در یک اقدام هماهنگ از لیگ برتر این کشور بخواهند مانع از خرید باشگاه نیوکاسل توسط عربستان سعودی شوند، انتقال مالکیتی که گفته می‌شود سعودی‌ها با پیشنهادی 300 میلیون پوندی خواهان آن هستند. بر اساس گزارش سان، اخیرا اسناد حقوقی‌ای از طرف مخالفین این انتقال مالکیت به لیگ برتر تحویل داده شده که نشان می‌دهند حکومت عربستان سعودی با جریان پخش تلویزیون غیرقانونی مسابقات ورزشی در این کشور ارتباط مستقیم دارد. سان می‌گوید در مورد این پرونده چندین اقدام قانونی انجام شده و در دادگاه‌ها در حال بررسی است. سان می‌گوید اگر این اسناد ارائه شده بتواند وجود ارتباط بین دولت عربستان و پلتفرم رسانه‌ای BeoutQ را ثابت کند لیگ برتر انگلیس احتمالا با صلاحیت طرف عربستانی برای بدست گرفتن مالکیت باشگاه نیوکاسل مخالفت خواهد کرد. پیش از این هم رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند که در اوایل ماه جاری میلادی دو شرکت پخش‌ تلویزیونی انگلیسی بی‌تی و اسکای، مشغول مذاکره با دولت آمریکا هستند تا حکومت عربستان را به دلیل آنچه راهزنی تلویزیونی خوانده می‌شود مورد تحریم قرار دهد. سان می‌گوید با توجه به اینکه وکلای سازمان لیگ برتر در حال بررسی مدارک ارسالی جدید هستند به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری نهایی درباره انتقال مالکیت نیوکاسل به تعویق بیفتد. پروژه خرید 300 میلیون پوندی نیوکاسل قرار است توسط صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی انجام شود و به این ترتیب سعودی‌ها کنترل مالکیتی 80 درصد از سهام باشگاه انگلیسی را به دست خواهند گرفت. سان می‌گوید در صورت تاخیر بیش از حد در تصمیم‌گیری توسط سازمان لیگ برتر، مایکل اشلی مالک فعلی نیوکاسل ممکن است به این نتیجه برسد که بهتر است به دنبال خریدار دیگری بگردد.

هالند: به شایعات رئال مادرید توجه نمی کنم

ارلینگ هالند پدیده نروژی باشگاه بوروسیا دورتموند که مدتی است با شایعات بسیار زیادی درباره انتقالش به رئال مادرید مواجه است می‌گوید با وجود این شایعات همه حواسش را به انجام وظیفه‌ای که در دورتموند به عهده دارد معطوف کرده و به این شایعات توجهی نمی‌کند. هالند 19ساله بعد از انتقال از سالزبورگ به دروتموند در این تیم آلمانی هم درخشان ظاهر شد تا به یکی از پرخواهان‌ترین ستار‌های فوتبال اروپا تبدیل شود. از جمله مهمترین شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که مدتی است درباره او مطرح شده انتقالش به رئال مادرید در فصل تابستان است. هالند اما در گفتگو با اسکای در این باره گفت:" تمرکز من تیم فعلی‌ام دورتموند است نه اینکه کدام تیم به من توجه نشان داده یا خواهد داد. من به انجام وظیفه‌ام فکر می‌کنم و این را بیشتر از هر چیزی دوست دارم. تمرکز من روی این است". در تازه‌ترین اظهاراتی که هالند را به رئال مادرید نزدیک نشان می‌دهد، یکی از دستیاران سابق سرمربی رئال مادرید هالند را به عنوان بهترین جایگزین ممکن برای کریم بنزما دانسته و گفته بود او ثابت کرده که می‌تواند در برنابئو موفق باشد.

یونایتد شانس قهرمانی فصل بعد را دارد

ادوین فن درسار، ستاره هلندی سابق منچستریونایتد می‌گوید این تیم اگر بخواهد بار دیگر شانس جدی قهرمانی لیگ برتر باشد و در سطح بزرگان امروز این لیگ مثل لیورپول و منچسترسیتی قرار بگیرد دست‌کم به جذب دو یا سه ستاره جدید نیاز دارد. یونایتد در دوران اوله گنار سولسشر در تلاش برای بازگشت به روزهای خوب خود ستاره‌هایی مثل هری مگوایر، آون وان بیساکا، دنیل جیمز و برونو فرناندس را به خدمت گرفته ولی فن درسار معتقد است اینها برای بازگشت به روزهای اوج کافی نیست. با اینحال فن‌درسار می‌گوید یونایتد با هدایت سولسشر با رسیدن به سطح تیمهایی مثل لیورپول و سیتی فاصله زیادی ندارد. فن‌دار سار در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت:" دوران ماه‌عسل یونایتد و سولسشر عالی بود ولی آنها در مرحله بعدی به سنگلاخ رسیدند و هشت نه هفته قبل از تعطیلی لیگ وضعیت بدی داشتند. اما نباید فراموش کرد که یونایتد امروز بهتر فوتبال بازی میکند و امتیازها هم از راه خواهد رسید. آنها در مقابل تیمهای خوب نتایج خوبی هم گرفته‌اند". دروازه‌بان هلندی سابق یونایتد در ادامه گفت:" امیدوارم لیگ برتر از سر گرفته شود چون یونایتد به سهمیه چمپیونزلیگ نیاز دراد. آنها باید بیشتر به فکر فصل آینده باشند و اگر دو سه مهره خوب جذب کنند می‌توانند بار دیگر در سطح لیورپول و منچسترسیتی شانس قهرمانی داشته باشند".

مدافع رئال به فکر شکستن رکورد روبرتو کارلوس

چندی قبل مارسلو به علت مصدومیت همسترینگی که در دیدار مقابل رئال بتیس متحمل شده بود، در حال از دست دادن بخش بزرگی از بازی های پایان فصل بود، اما تعطیلی موقت مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا به او کمک کرد تا آماده بازگشت به میادین شود و حالا مارسلو مشکلی برای قرار گرفتن در ترکیب رئال مادرید ندارد. تصاویر منتشر شده از تمرینات رئال مادرید نشان می دهند بازیکنان این تیم تمرینات بازگشته اند و مارسلو خودش را در شرایط خوبی نگه داشته است. او که چهارشنبه گذشته در تست کرونا شرکت کرده بود، در روز اول بازگشت به تمرینات آماده و سرحال به نظر می رسید. قرارداد مارسلو در سال 2022 به پایان می رسد و یکی از اهداف او پیشی گرفتن از روبرتو کارلوس از حیث حضور در ترکیب رئال مادرید است. مدافع چپ سابق برزیل 527 بار برای رئال مادرید بازی کرد که بیشترین تعداد بازی برای یک بازیکن خارجی است. مارسلو در حال حاضر در 505 بازی برای کهکشانی ها به میدان رفته و 11 بازی در این فصل و البته سال بعد فرصت دارد تا این رکورد تاریخی را از آن خود کند. مارسلو در سال 2006 به رئال پیوست و حالا کاپیتان دوم این تیم شده است. در این تقریبا در 14 سال او چهار لیگ قهرمانان اروپا، چهار لالیگا، چهار جام باشگاه های جهان، چهار سوپر جام اسپانیا و سه سوپر جام اروپا و کوپا دل ری کسب کرده است. فقط پاکو خنتو با 23 جام موفق به کسب قهرمانی های بیشتری از مارسلو و سرخیو راموس هر دو با 21 جام شده است.

کد خبر: 1069230

وب گردی

وب گردی