مرگ ۱۰‌ درصد بیماران دیابتی مبتلا به کووید-۱۹

تحقیقات جدید نشان داد که ۱۰درصد از بیماران کووید-۱۹ که به دیابت هم مبتلا هستند طی ۷ روز بستری در بیمارستان‌ها می‌میرند.

به گزارش گروه علم‌وفناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) تحقیقات جدید نشان می دهد که از هر ۵ بیمار کووید-۱۹ دارای دیابت یک نفر به دستگاه تنفسی احتیاج پیدا کرده و ۱۰‌درصد آنان می‌میرند. مطالعه انجام شده در فرانسه اولین موردی است که به طور خاص تأثیر این بیماری را در بیماران بستری مبتلا به دیابت بررسی کرده و نشان می دهد که ۶۵درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونای مبتلا به دیابت بستری در بیمارستان، مردان هستند و میانگین سنی همه بیماران ۷۰ سال است.

به نظر می رسد که وجود عوارض دیابتی و افزایش سن، خطر مرگ را افزایش می دهد. این مطالعه نشان داد که افزایش شاخص توده بدنی با افزایش خطر نیاز به دستگاه تنفس و همچنین افزایش خطر مرگ همراه است. این مطالعه نشان داد که افزایش شاخص توده بدنی با افزایش خطر نیاز به دستگاه تنفس و همچنین افزایش خطر مرگ همراه است.

این تیم تحقیقاتی، ۱۳۱۷ بیمار بستری در ۵۳ بیمارستان فرانسه (اعم از دولتی و خصوصی) را بین تاریخ های ۱۰ الی ۳۱ مارس مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اکثر بیماران بستری مبتلا به دیابت نوع ۲ (۸۹ درصد) بودند در حالی که تنها ۳ درصد دیابت نوع ۱ داشتند و بقیه سایر موارد بودند.

عارضه‌های عروقی مشکلات مربوط به مویرگ‌های مانند مشکلات چشم، کلیه و اعصاب در ۴۷درصد افراد مورد مطالعه مشاهده شد در حالی که عوارض ماکرووواسکولار، در رگ‌ها و شریان های قلب، مغز، پاها و در ۴۱ درصد از بیماران مورد بررسی وجود داشتند.

وجود عوارض عروقی یا ماکرواسکولار هر کدام بیش از دو برابر خطر مرگ در روز هفتم را افزایش می دهد. در کل بیماران حاضر در این مطالعه، تا روز هفتم، یک از ۵نفر در بیمارستان تحت مراقبت شدید قرار گرفته و از ۱۰ نفر یک نفر (۱۰درصد) مردند. در این مرحله ۱۸درصد دیگر نیز مرخص شده بودند.

نویسندگان این مطالعه گفتند که افزایش سن نیز خطر مرگ را به میزان قابل توجهی افزایش داده است در حالی که بیماران در سن ۷۵ سال و بالاتر ۱۴ برابر بیشتر از بیماران کمتر از ۵۵ سال می میرند.

این مطالعه همچنین تأیید کرد که انسولین و در واقع تمام درمان های تغییر قند خون، یک عامل خطر برای اشکال شدید کووید-۱۹ نیست و باید در بیماران مبتلا به دیابت ادامه یابد.

خبر دلگرم کننده این است که در بیماران زیر ۶۵ سال مبتلا به دیابت نوع۱ مرگ و میر وجود نداشته است؛ اما نویسندگان خاطرنشان کرده اند که فقط ۳۹ بیمار دیابت نوع۱ در این مطالعه وجود داشتند.

افزایش شاخص توده بدنی احتمال نیاز به دستگاه تنفس و مشکلات تنفسی یا مرگ را در روز هفتم افزایش داده است.

به طور کلی زنان درصد کمتر نیاز به دستگاه تنفس دارند؛ اما وقتی فقط به مرگ و میر نگاه می کنیم از نظر آماری در روز هفتم مردها بیش از زنان نمی‌میرند.

به طور کلی زنان درصد کمتر نیاز به دستگاه تنفس دارند؛ اما وقتی فقط به مرگ و میر نگاه می کنیم از نظر آماری در روز هفتم مردها بیش از زنان نمی‌میرند.

آنها افزودند: جمعیت سالمندان مبتلا به دیابت طولانی مدت، عوارض دیابتی پیشرفته در معرض خطر مرگ زودرس بودند و ممکن است نیاز به مدیریت خاصی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

کد خبر: 1072018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =