کارگروه فضای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک تشکیل شد/ تولید روزانه ۱۲هزار ماسک توسط بسیج دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی، کارگروهی به صورت غیررسمی با عنوان «کارگروه فضای مجازی» با محوریت معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکیل داده‌ایم.

حمید ترنج زر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اولویت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ما برای فعالیت‌های فرهنگی دارای ۴ جامعه هدف هستیم که شامل دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده‌ آن‌ها می‌شود. در سال تحصیلی جدید برای دانشجویان، برنامه‌های خوبی در نظرگرفته‌ایم که تا انتهای سال اجرا خواهند شد.

وی افزود: برنامه‌هایی از قبیل گسترش و عمق بخشی فعالیت کانون‌های دانشجویی، تنوع بخشی به حوزه نشریات و جذب افراد با سلیقه‌های مختلف، ایجاد و پیگیری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مختلف برای دانشجویان و استادان، توسعه فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استعدادیابی دانشجویان جدیدالورود از طریق سامانه آموزشیار برای استفاده در کانون‌های دانشجویی از جمله اقداماتی است که در حوزه فعالیت فرهنگی و دانشجویی در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته‌ایم.

ترنج زر درباره فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی ادامه داد: برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی، کارگروهی به صورت غیررسمی با عنوان «کارگروه فضای مجازی» با محوریت معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکیل داده‌ایم که تولید محتوا و تنوع بخشی در فعالیت‌های فرهنگی، در دستور کار این کارگروه قرار دارد. همچنین ادمین‌های دانشجویی و فعالان مجازی را شناسایی و چند جلسه را با هدف همگرایی بیشتر در راستای تولید محتوای مجازی با آن‌ها برگزار کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اشاره به فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه فعالیت‌های جهادی نیز همکاری خوبی با بسیج دانشجویی داریم؛ انجام کارهای مرتبط با خیریه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در مناطق محروم، جزو اولویت‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک است.

ترنج زر اضافه کرد: فعالیت‌های جهادی واحد اراک در دو سطح انجام می‌شود؛ یک سطح، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است که به صورت ماهانه نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ بسته معیشتی با کمک استادان و کارکنان برای خانواده‌های نیازمند تهیه می‌شود. سطح دوم، بسیج دانشجویی است که در چندمرحله بسته‌های کمک معیشتی را برای نیازمندان آماده کرده‌اند. بسیج دانشجویی در بخش دیگری از فعالیت‌های خود اقدام به تولید روزانه ۱۲هزار عدد ماسک کرده است که بخش اعظم آن به صورت رایگان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد. باقی مانده این تعداد نیز در قالب عقد قرارداد با بخش‌های مختلف، به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور دانشجویان فعال مجازی واحد اراک در جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: ما چندین جلسه را در سطح واحد و استان برگزار کرده‌ایم و مطالب و پوسترهای مرتبط با جشنواره را در اختیار فعالان مجازی قرار داده‌ایم. همچنین فرم ثبت نامی را در فضای مجازی درست کردیم تا دانشجویان به راحتی در این جشنواره ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =