اهانت به رسول الله(ص) توهین به تمامی بشریت است/ مخالفان اسلام استدلال منطقی برای سخنان خود ندارند

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شخصی که پیامبر اسلام توهین می‌کند، درواقع به خویشتن و اصل بشریت اهانت کرده است چرا که حضرت محمد(ص)، فقط پیامبر امت اسلامی نیست بلکه براساس آیات قرآن، ایشان رحمتی برای تمامی عالمیان و موجودات عالم است.

حجت الاسلام حامد علم الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به حمایت رئیس جمهور فرانسه از اهانت به پیامبر اسلام(ص) اظهارکرد: از نظر تمامی عقلا و فرهیختگان عالم، توهین و اهانت موضوعی مذموم و ناپسند است، موضوعی که دین مبین اسلام همواره نسبت به اجتناب از آن تاکید داشته است.

وی افزود: اگر این اهانت به سمت پیامبر نور، رحمت، صلح و مهربانی باشد، امری ناپسندتر و مذوم‌تر خواهد بود؛ مخالفان دین اسلام و رسول الله(ص) اگر سخنی برای گفتن و استدلالی برای ادعاهای خود داشتند، در قالب سخن و استدلال منطقی آن را بیان می‌کردند.

علم الهدی تصریح کرد: مخالفان اسلام به دلیل این که سخن و استدلال عقلانی درباره ادعاهای خود ندارند، به اهانت و کشیدن کاریکاتور روی آورده‌اند؛ کشیدن کاریکاتور و هرگونه اهانت و سخن توهین آمیز نسبت به پیامبر نور و رحمت، از نظر تمامی عقلای عالم امری مذموم و محکوم است و لذا تمامی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان باید آن را محکوم کنند.

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: شخصی که پیامبر اسلام توهین می‌کند، درواقع به خویشتن و اصل بشریت اهانت کرده است چرا که حضرت محمد(ص)، فقط پیامبر امت اسلامی نیست بلکه براساس آیات قرآن، ایشان رحمتی برای تمامی عالمیان و موجودات عالم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ولادت، حضور و وجود رسول الله(ص) مایه برکت و رحمت برای تمام بشریت و عالم هستی است و لذا تمام انسان‌ها باید نسبت به توهین و اهانت به ایشان واکنش جدی داشته باشند تا دیگر شاهد چنین اقداماتی از سوی مخالفان اسلام نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =