آزادی بیان نباید موجب توهین به مقدسات و ادیان الهی شود/ برگزاری فعالیت‌های تقریب مذاهب به‌صورت وبینار

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزادی بیان به نوبه خود امری مطلوب است اما آزادی بیان نباید موجب توهین به مقدسات ادیان و مذاهب شود؛ آزادی بیانی که منجر به خدشه‌دار شدن احساسات مسلمانان شود هیچ‌گاه مورد قبول نیست و امری بیهوده است.

مولوی اسحاق مدنی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره توسعه فعالیت‌های دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مذهبی اظهار کرد: درحال حاضر دفاتر تقریب مذاهب در تمامی واحدهای مرزی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند و در استان‌های اهل‌سنت‌نشین شاهد فعالیت‌های خوب این دفاتر هستیم.

وی افزود: تمامی امکانات لازم برای فعالیت دفاتر تقریب مذاهب در اختیارشان گذاشته شده و سازمان مرکزی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی نیز تاکنون همکاری خوبی با این دفاتر داشته است. تا این لحظه نتایج اقدامات دفاتر تقریب در راستای هم افزایی و فضای وحدت آفرین در واحدهای دانشگاهی خوب بوده است و امیدواریم این فرآیند در آینده نیز ادامه داشته باشد.

مدنی ادامه داد: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها، فعالیت‌های تقریب مذاهب از جمله برگزاری جلسات، به صورت وبینار و از راه دور برگزار می‌شود که موجب صرفه جویی در هزینه رفت و آمد اعضای دفاتر و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد شد. تعطیلی دانشگاه در روند برگزاری جلسات تقریب مشکلی ایجاد نکرده و جلسات طبق روال سابق برگزار می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت با تاکید بر لزوم وحدت میان شیعه و سنی در شرایط فعلی جهان اسلام تصریح کرد: اساس دین اسلام بر مبنای وحدت بنا شده است؛ به طوری که مهم‌ترین اقدام رسول اکرم(ص) بعد از ورود به شهر مدینه، ایجاد وحدت میان قبایل مختلف و مهاجرین و انصار بود. قرآن کریم نیز تاکید کرده است که همگی باید به ریسمان الهی چنگ بزنند و متفرق نشوند.

وی تاکید کرد: به گفته قرآن کریم، نه تنها مسلمانان بلکه تمامی پیروان ادیان الهی نیز به عنوان یک امت واحد باید با یک دیگر اتحاد داشته باشند زیرا تمامی انبیای الهی، مردم را به توحید و تبعیت از خدای یکتا دعوت کرده‌اند. البته امکان دارد در میان ادیان الهی، تفاوت و اختلافی وجود داشته باشد، اما تمامی آن‌ها یک هدف را دنبال می‌کنند که آن هم پرستش خدای یگانه است.

مدنی با اشاره به این که هدف دشمنان ایجاد تفرقه میان امت اسلامی است، اضافه کرد: همانطوری که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه هستند، مسلمانان جهان نیز باید برای ایجاد وحدت و اجتناب از اختلاف، از هیچ تلاشی دریغ نکنند؛ مسلم است که دشمنان به دنبال ضربه زدن به امت اسلام و حکومت‌های اسلامی هستند که توهین به پیامبر اسلام از سوی رئیس جمهور فرانسه، نمونه کوچکی از این مسئله محسوب می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور اهل سنت گفت: اگر دشمنان می‌دانستند که امت اسلامی تا این حد با یک دیگر متحد هستند، دیگر به مقدسات اسلامی توهین نمی‌کردند چرا که این اتحاد، کشورهای اسلامی را برابر دشمنان مقاوم خواهد کرد. کشورهای غربی برای اقدامات خود علیه کشورهای اسلامی برنامه ریزی دقیق‌ دارند و اقداماتی از قبیل توهین به مقدسات اسلامی را بدون حساب و کتاب انجام نمی‌دهند؛ با این اوصاف اما بروز شکاف در میان امت اسلامی موجب شده تا آن‌ها بتوانند به راحتی اقدامات خود را انجام دهند.

وی با انتقاد از نحوه آزادی بیان در کشورهای غربی خاطرنشان کرد: آزادی بیان به نوبه خود امری مطلوب است؛ اما آزادی بیان نباید موجب توهین به مقدسات ادیان و مذاهب شود؛ آزادی بیانی که منجر به خدشه دار شدن احساسات مسلمانان شود هیچ گاه مورد قبول نیست و امری بیهوده است. تمامی این اقدامات کشورهای غربی به دلیل ضعف کشورهای مسلمان در امر وحدت روی داده است  به همین دلیل باید تا جایی که می‌توانند اختلافات جزئی را کنار بگذارند و برای ایجاد وحدت و برادری تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =