خط مشی دانشگاه آزاد اسلامی نظام و مقام ولایت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه خط مشی دانشگاه آزاد اسلامی خط نظام و مقام ولایت است، گفت: احساس مسئولیت در قبال مأموریت ها و رسالت های دانشگاه نسبت به جامعه و کشور یک وظیفه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیئت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر با اشاره به اینکه احساس مسئولیت در قبال مأموریت ها و رسالت های دانشگاه نسبت به جامعه و کشور یک وظیفه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه است و هیچ فرد یا گروهی در هر منصب و مقامی نباید در برابر این ساختار با ارزش متوقعانه برخورد کند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد انقلابی، مردمی و ملی است، متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تحقق دانشگاهی با رسالت های اجتماعی و مسئله گرا است، فرصت خدمت در آن یک نعمت است که شایسته بهره گیری و امتنان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهربا بیان اینکه در این دانشگاه هیچ گرایش سیاسی و جناحی بر دیگری برتری ندارد، تصریح کرد: خط مشی دانشگاه آزاد اسلامی خط نظام و مقام ولایت و پذیرش مسئولیت در این دانشگاه یک ادای دین شرعی است. پس به عنوان یک مسئول باید فراتر از حاشیه ها که آسیب زا و ویران کننده هستند، با کنترل نفس، به دنبال تعالی دانشگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه اصل در انجام فعالیت های کاری، احساس مسئولیت و مصالح دانشگاه و مردم است، خاطرنشان کرد: توجه به این مهم، برقراری ارتباط با مردم و پروردگار را ساده خواهد کرد.

دبیر هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه با بیان اینکه در پس هر انتصاب و تغییر و تحولی چند نکته محوری مورد انتظار است، تصریح کرد: اولین نکته مهم، برنامه محوری و دورنمای توسعه بر اساس ظرفیت های موجود با پیش بینی آینده و صلاح دانشگاه است.

وی با اشاره به رشته های متنوع تحصیلی در مقاطع مختلف، توضیح داد: دانشکده و دانشگاه توانمند و مسئله محور یک ظرفیت مناسب برای رشد، تعالی و افزایش امید در سطح کشور و به ویژه جوانان خواهد بود.

این مسئول با یادآوری این که دانشگاه آزاد اسلامی مستیقما با مشارکت و یاری مردم اداره می شود، اظهار کرد: پشتوانه جلب حمایت های مردمی، برنامه محوری است. بدون توسعه علمی و افزایش درآمدهای شهریه ای و غیرشهریه ای، برنامه های دانش بنیان در اجرا با مشکل مواجهه خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نکته مهم دیگر را که همواره مورد تأکید و خط قرمز دانشگاه بوده است، مسئله تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی دقیق و سریع برشمرد و اذعان کرد: باید با احترام به کرامت انسانی، به گونه ای عمل کرد که حتی پیچیده ترین موضوعات در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل شود. کوتاهی و اهمال در انجام وظیفه در وهله نخست تعدی به حقوق دانشجویان و سپس ایجاد چالش برای مجموعه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه قانون مندی و جدیت در تکریم ارباب رجوع یک وظیفه شرعی و انسانی است، گفت: تسلط بر مقررات و راه حل های قانونی رکن اصلی پاسخگویی است و اشاعه قانون در امور نیاز به مدیریتی قوی، هوشمندانه و در عین حال صبورانه دارد.

عبدالهی ایجاد همگرایی و تعامل با دیگران را از نکات مهم دیگر قابل توجه دانست و عنوان کرد: تعامل با دیگران بر دو معیار قانون و راه حل های اخلاقی و انصاف استوار است.

وی با بیان اینکه با محوریت قانون و براساس ظرفیت های قابل قبول و موجه امور مراجعین انجام پذیرد، ادامه داد: می توان با قانون به مشکلات رسیدگی کرد و براساس اخلاق و رأفت اسلامی و انسانی کمک کرد تا امور تنظیم شود.

در این جلسه انسیه ماهینی عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر که پیش از این مسئولیت هایی چون رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، رئیس اداره امور فرهنگی و اجتماعی واحد بوشهر و مدیرگروهی رشته معارف اسلامی این واحد دانشگاهی را عهده دار بود به عنوان رئیس دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1079296

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =