۳ کانون فرهنگی جدید در واحد ایذه مجوز فعالیت گرفت

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، از اخذ مجوز ۳ کانون فرهنگی جدید در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: با اضافه شدن آنها تعداد کانون‌های این واحد دانشگاهی به ۶ مورد خواهد رسید.

محمود مقصودی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های فرهنگی گفت: تمرکز اصلی این واحد دانشگاهی بیشتر موضوع کمک‌های مومنانه برای خانواده‌ها و دانشجویان نیازمند است که در این زمینه چند مرحله را انجام دادیم.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار آن فعالیت‌هایی در حوزه شورای تعامل دانشجو و دانشگاه نیز انجام شده است؛ چرا که این مسئله در برطرف کردن مشکلات دانشجویان کمک بسزایی دارد، بنابراین به زودی انتخابات آن با توجه به ابلاغیه جدید برگزار خواهد شد.

مقصودی از برگزاری چند کرسی آزاد اندیشی در واحد ایذه خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد رغبت در بین دانشجویان و آگاه‌سازی آنها می‌توانیم تا پایان سال ۴ کرسی آزاد اندیشی را برگزار کنیم. به طور یقین این موضوع در پیشبرد اهداف مورد نظر تاثیرگذار خواهد بود.

مقصودی ادامه داد: تا به امروز کرسی آزاد اندیشی برگزار نکردیم اما بسیج دانشجویی چند مورد را برگزار کرده است.

وی از اخذ مجوز ۳ کانون فرهنگی جدید در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: با اضافه شدن آنها تعداد کانون‌های این واحد دانشگاهی به ۶ مورد خواهد رسید. همچنین برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» تبلیغات گسترده‌ای انجام شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، گلایه‌ای از مسئولان دانشگاه داشت و افزود: در این واحد دانشگاه مسابقه کتابخوانی رویش یک  را برگزار کردیم و برندگان نیز مشخص شدند ولی هنوز موفق به دریافت جوایز نشدند. عدم حمایت مسئولان باعث می‌شود که دانشجویان در مسابقات یا برخی از برنامه‌ها حضور جدی نداشته باشند.

مقصودی ادامه داد: امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود این واحد دانشگاهی برنامه‌های فرهنگی خود را در قالب این فضا برگزار می‌کند تا جاییکه مسابقه قرآنی را در این فضا برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی تأکید کرد: ایذه یکی از شهرهای دور افتاده و مناطق محروم کشور است، بنابراین دسترسی به اینترنت برای مردم به ویژه دانشجویان سخت است باید ضریب نفوذ اینترنت در این مناطق توسعه داده شود.

معاون فرهنگی واحد ایذه اضافه کرد: عدم توانایی مالی برای خرید گوشی یکی از دیگر از مشکلات این دانشجویان است در این واحد دانشگاهی حتی دانشجویان در زمان برگزاری امتحانات با مشکل مواجه بودند.

وی افزود: دانشگاه به دلیل زیان‌ده بودن توان خرید گوشی برای دانشجویان را ندارد و تنها تسهیلاتی را به عنوان وام برای پرداخت شهریه ارائه می‌دهد.

مقصودی گفت: از بدو ورود دانشجویان، محلی را برای استقبال دانشجویان اختصاص دادیم و به خاطر کرونا مدام سالن‌ها را ضدعفونی می‌کنیم. همچنین قرار است برای دانشجویان جدیدالورود برنامه ‌آموزش حضوری برای نحوه استفاده از سایت دانشگاه گذاشته شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه، در رابطه با تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: از انجا که تشکل‌ها به موضوعات سیاسی و اجتماعی مربوط است، بنابراین در این واحد دانشگاهی فرم استعدادیابی را در اختیار دانشجویان ورودی جدید قرار می‌دهیم تا براساس علاقه‌مندی‌ آنها دانشجویان را به سمت تشکل‌های سیاسی هدایت و جذب ‌کنیم.

مقصودی خاطرنشان کرد: به دلیل بومی و سنتی بودن این منطقه دانشجویان این واحد دانشگاهی خودشان حجاب و عفاف را مراعات می‌کنند و در این رابطه چالش جدی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =