ویروس کرونا فرصت ایجاد آموزش‌های ترکیبی را به خوبی در اختیار دانشگاه‌ها گذاشت

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ارتقای کیفیت آموزش‌ها به هر دو شیوه حضوری و مجازی امکان پذیر است و ویروس کرونا فرصت ترکیب آموزش‌های ترکیبی را به خوبی برای ما روشن کرد که این پدیده باید به عنوان یک فرهنگ در دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-فرصت-ایجاد-آموزش-های-ترکیبی-را-به-خوبی-در-اختیار">ایسکانیوز)، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اثرات ویروس کرونا در نظام آموزش عالی اظهار کرد: ویروس کرونا به عنوان یک پدیده ناخودآگاه ظاهر شد و تاثیرات مثبت و منفی زیادی را بر سیستم‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها گذاشت.

وی افزود: زیر سوال بردن آموزش سنتی و توقف ارتباط چهره به چهره یا حضوری استادان با دانشجویان از تاثیرات منفی ویروس کرونا بود، چرا که حضور یک نهاد رسمی آموزشی با ارتباطات فیزیکی مسئولان و محصلان دانشگاهی شکل می‌گیرد.

صالحی عمران تصریح کرد: انسان‌ها بعد از بروز مشکلات گوناگون حل مسائل آن را فرا می‌گیرند و سعی در رفع تمامی مشکلات دارند، سیستم‌های آموزشی دانشگاه‌ها هم بعد از رو به رو شدن با کرونا و خطر افتادن جان افراد راه حل دیگری را به نام تبدیل آموزش‌های حضوری به مجازی پیدا کردند و برای تحقق آن تلاش‌های زیادی را به کار گرفتند.

او با بیان اینکه سال‌های طولانی شعار تبدیل آموزش‌های حضوری به مجازی را داده ایم و اکنون این کار به تحقق رسیده است، تاکید کرد: در دنیای ارتباطات و فناوری‌های امروز آموزش مجازی امری مهم است و باید جایگاه ارزنده‌ای داشته باشد، اما تا قبل از بروز ویروس کرونا این مسئله جدی گرفته نمی‌شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ویروس کرونا با فشار آوردن به دانشگاه‌ها آموزش‌های مجازی و نهادهای دولتی را تبدیل به فرصت کرده‌اند، چرا که روی آوردن به فضای الکترونیکی باید طی چند سال گذشته اتفاق می‌افتاد و تحقق آن در حال حاضر مسیر رشد خوبی را ایجاد کرده است و بعد از اتمام بیماری می‌تواند پیشرفت بیشتری داشته باشد تا دانشگاه‌ها در هر لحظه برای ارائه آموزش‌ها از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی باعث کاهش وابستگی دانشجویان به استادان شد، تاکید کرد: دسترسی به آموزش برای تمامی افراد در دوران ویروس کرونا با روی آوردن به فضای الکترونیکی وسیع‌تر شد و استقلال در یادگیری دانشجویان را افزایش داد تا آنان در هر لحظه یادگیری را فرا بگیرند. همچنین برای باید پاس کردن دروس عملی از کارگاه ها، شبیه سازها و آزمایشگاه‌های مجازی در دوران ویروس کرونا نحوه استفاده از آن‌ها را فرا بگیریم که این وضعیت از نظر اقتصادی برای آموزش‌های عالی سودآور خواهد بود.

صالحی عمران تاکید کرد: ارتقای کیفیت آموزش‌ها به هر دو شیوه حضوری و مجازی امکان پذیر است و ویروس کرونا فرصت ترکیب آموزش‌های ترکیبی را به خوبی برای ما روشن کرد که این پدیده باید به عنوان یک فرهنگ در دانشگاه‌ها ادامه پیدا کند تا از این طریق به پیشرفت آموزش‌های تحقیقاتی، فناوری، پژوهشی و ... کمک زیادی کند.

صالحی عمران درباره تعاملات بین المللی دانشگاه‌ها در دوران ویروس کرونا گفت: برای انتقال تجربیات می‌توان از سیستم‌های آموزشی، اطلاعاتی، ارتباطی، کتاب خانه ها، مراکز ارتباطی و ... بهره گرفت و زمانی که دسترسی داده‌ها برای تمامی افراد باز شود باعث ایجاد یک دیدگاه جدید بین المللی میان دانشگاه‌ها شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از پایگاه‌های اطلاعاتی در خارج از کشور منابع خود را برای ارتباط با سایر کشورها باز گذاشته اند تا دانشجویان و استادان ارتباطات بین المللی خود را در این زمینه حفظ کنند.

کد خبر: 1079858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =